ویکی دانلودها موزیلا به‌مناسبت بازنشسته‌شدن اینترنت اکسپلورر برای مایکروسافت کیک ارسال کرد - ویکی دانلودها

اینترنت اکسپلورر در ماه ژوئن رسماً بازنشسته شد که این برای بسیاری از اهالی فناوری خبری خوشحال‌کننده محسوب می‌شود. تیم فایرفاکس با پیروی از سنت دیرینه‌ی ارسال کیک، به‌مناسب جشن پایان زندگی اینترنت اکسپلورر، کیکی برای مایکروسافت ارسال کرد.

مایکروسافت اوایل امروز عکسی از کیکی که ازطرف تیم فایرفاکس دریافت کرده بود، به‌همراه لوگو بزرگ اینترنت اکسپلورر به‌اشتراک گذاشت. غول فناوری مستقر در ردموند در توییتر خود نوشت:

با تشکر برای این کار زیبا. ما عاشق سنت ارسال کیک به تیم‌های مرورگر پس از رسیدن به نقاط عطف مهم هستیم.

کیک موزیلا برای اینترنت اکسپلورر

مقاله‌ی مرتبط:

ارسال کیک ازطرف تیم‌های توسعه‌ی مرورگر وب، سنتی است که به‌ حدود یک دهه قبل باز می‌گردد. مایکروسافت در سال ۲۰۰۶ کیکی برای انتشار نسخه‌ی ۲٫۰ فایرفاکس برای تیم سازنده‌ی آن ارسال کرد و این روند برای بیشتر نسخه‌های مهم این مرورگر ادامه یافت. البته با افزایش سرعت چرخه‌ی انتشار نسخه‌های انتشار مرورگر، ابعاد کیک‌های ارسالی نیز کوچک‌تر شد. موزیلا پس از انتشار اینترنت اکسپلورر ۱۰ در سال ۲۰۱۲، کیکی برای مایکروسافت ارسال کرد و سپس تیم گوگل کروم نیز این روند را ادامه داد.

اگرچه اینترنت اکسپلورر بازنشسته شده است، موتور اصلی آن همچنان در مرورگر جدید اج با حالت مخصوص IE دردسترس کاربران است. مایکروسافت حداکثر تا سال ۲۰۲۹ از حالت IE پشتیبانی خواهد کرد؛ بنابراین، امکان دارد در آینده باردیگر ارسال کیکی دیگر را برای این مرورگر شاهد باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 296 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 13 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.