ویکی دانلودها راهکارها و تکنیک‌های مؤثر برای جذب مشتریان در فروشگاه اینترنتی شما - ویکی دانلودها

راهکارها و تکنیک‌های مؤثر برای جذب مشتریان در فروشگاه اینترنتی شما

folderسایر مقالات آموزشی
commentsبدون دیدگاه

در قلمرو همیشه در حال توسعه تجارت الکترونیک، جذب مشتریان و نگهداری آن‌ها یک چالش بزرگ است. تعداد زیادی از فروشگاه‌های اینترنتی نیازمند یک رویکرد استراتژیک و معتبر علمی برای پیشرفت در بازار دیجیتال است. اگر می‌خواهید پس از ساخت فروشگاه اینترنتی مشتریان زیادی را به‌سمت فروشگاه اینترنتی خود جلب کرده و آن‌ها نگه‌دارید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

در این‌جا به یازده استراتژی و تاکتیک که توسط تحقیقات علمی اثبات شده‌اند می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم با جلب مشتری بیشتر، سئوی خود را بهبود بخشیده و درآمد زیادی از فروشگاه خود کسب کنید.

راهکارها و تکنیک‌های مؤثر برای جذب مشتریان در فروشگاه اینترنتی شما

شخصی‌سازی سایت

شخصی‌سازی، سنگ بنای تعامل مصرف‌کننده با سایت محسوب می‌شود. ۵۹٪ از خریداران معتقدند تجربیات شخصی به‌طور قابل‌توجهی بر تصمیمات خرید آن‌ها تأثیر می‌گذارد. فروشگاه‌های آنلاین با استفاده از الگوریتم‌هایی که تاریخچه جست‌و‌جو و خرید مشتری را تجزیه‌و‌تحلیل می‌کنند، به افراد توصیه‌های شخصی، برای خرید می‌کنند. برای مثال، اقلامی را که مرتبط با جنس خریداری‌شده قبلی است به او نمایش داده و یا بر اساس علائق مشتری، جنس‌های بیشتری را نمایش می‌دهند. این شخصی‌سازی می‌تواند کمک زیادی به‌جلب مشتری و نگهداری آن در فروشگاه آنلاین شما کند.

امکان ارائه نظر و رتبه‌بندی محصولات

مطالعات نشان می‌دهند که بیش از ۹۰ درصد از مصرف‌کنندگان به توصیه‌های افراد بی‌طرف درباره محصولات اعتماد دارند. فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند با نمایش نظرات، رتبه‌بندی‌ محصولات و امکان ثبت توضیحات مشتریان، از این اعتماد استفاده کنند.

این روش نه‌تنها به سایت اعتبار می‌دهد، بلکه در مصرف‌کنندگان این حس را ایجاد می‌کند که در جامعه تشکیل‌شده توسط سایت شریک هستند و می‌توانند به آن اعتماد کنند. امکان گذاشتن و خواندن نظرات، سبب می‌شود که به‌مرور مشتریان بیشتری به فروشگاه آنلاین شما جلب شوند.

ارائه محصولات محدود در زمان محدود

اصل کمیابی، سنگ بنای اقتصاد رفتاری است و نشان می‌دهد که مردم برای اقلامی که کمیاب تلقی می‌شوند ارزش بیشتری قائل هستند. بر اساس یک مطالعه منتشر‌شده در مجله تحقیقات بازاریابی، ارائه محصولات با زمان محدود به‌طور قابل توجهی فروش محصول و تمایل افراد به خرید آن را افزایش می‌دهد.

برای استفاده از این ویژگی روان‌شناسی، می‌توانید کالاهای خاصی را در نوروز، بلک‌فرای‌دی و یا آخر هفته در صدر محصولات خود قرار دهید و به مدت محدودی با تخفیف به فروش برسانید. این اقدام به‌طور قابل توجهی مشتریان فروشگاه آنلاین شما را زیاد می‌کند.

بهینه سازی سرعت وب سایت و کاربرپسندی

تحقیقات گوگل بر این نکته تاکید می‌کند که تاخیر پنج ثانیه‌ای در زمان بارگذاری صفحه، احتمال از دست دادن مشتری را تا ۹۰ درصد افزایش می‌دهد. بنابراین، بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت و همچنین، کاربرپسندی (user friendly) ، گام‌ مهمی در ایجاد سایت جذاب است. ساخت فروشگاه اینترنتی مناسب و کاربرپسند که با سرعت زیادی آپلود شود، یکی از قدم‌های مهم در جلب مشتری و نگهداری آن محسوب می‌شود.

فروشگاه‌ سازهای آنلاین مانند شاپفا طوری طراحی شده‌اند که تمامی این امکانات و استانداردها را فراهم می‌کنند تا سایت سریع و user friendly را در اختیار شما قرار دهند. از آن‌جایی که این فروشگاه‌ سازها به‌طور اختصاصی برای تولید فروشگاه‌های آنلاین سازمان‌دهی شده‌اند، بسیاری از امکانات مورد نیاز برای جلب مشتری را در نظر گرفته و اعمال می‌کنند.

بهینه‌سازی برای موبایل

با توجه به این‌که بیش از ۵۰ درصد از ترافیک وب سایت‌ها از دستگاه‌های تلفن همراه نشات می‌گیرد، بهینه‌سازی برای موبایل نه‌تنها یک گزینه، بلکه یک ضرورت است. Google’s Mobile-Friendly Test یک ابزار ارزشمند است که نشان می‌دهد آیا فروشگاه در موبایل به‌خوبی نمایش داده می‌شود یا خیر. در این راستا فروشگاه سازها نیز کلیه گزینه های لاز جهت ریسپانسیو بودن و بهینه سازی سایت فروشگاهی برای موبایل فراهم نموده اند، فروشگاه‌ ساز آنلاین مانند شاپفا نیز از این امر مستثنی نمی باشد.

استفاده از قدرت تبلیغات رسانه‌های اجتماعی

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با بیش از ۳٫۶ میلیارد کاربر در سراسر جهان، یک راه قدرتمند برای جذب مشتری هستند. پس برای فروشگاه خود در رسانه‌های اجتماعی مختلف صفحه ایجاد کنید و با درج مطالب جذاب، مشتریان خود را اضافه کرده و آن‌ها را زیاد کنید.

بازاریابی محتوای متقاعد‌کننده

بر اساس گزارش موسسه بازاریابی محتوا، محتوای ارزشمند و جذاب، سه برابر بیشتر از استراتژی‌های بازاریابی سنتی، مشتری ایجاد می‌کند. با تولید محتوای مناسب و ارزشمند برای وبسایت خود، می‌توانید آن را به یک مرجع در بین سایر فروشگاه‌ها تبدیل کنید. سرمایه‌گذاری بر پست‌های آموزنده وبلاگ، ویدیوها و سایر محتواها نه‌تنها مشتریان را جذب می‌کند، بلکه باعث ایجاد اعتماد و اعتبار برای فروشگاه شده و روابط طولانی‌مدت را تقویت می‌کند.

راهکارها و تکنیک‌های مؤثر برای جذب مشتریان در فروشگاه اینترنتی شما

اجرای برنامه وفاداری مشتری

برنامه‌های وفادار.سازی مشتری که ریشه در روان‌شناسی رفتاری دارند، نقش مهمی در نگهداری مشتریان کنونی و وفادار‌کردن آن‌ها به برند دارد. سیستم‌های مبتنی بر امتیاز، تخفیف‌های انحصاری، و دسترسی زودهنگام به محصولات برخی از این روش‌ها هستند. وقتی به مشتریانی که قبلا خرید کرده‌اند امتیازات اضافی می‌دهید، در آن‌ها حس قدردانی ایجاد می‌کنید. این احساس سبب می‌شود که آن‌ها در فروشگاه آنلاین شما باقی بمانند و از این امتیازات انحصاری استفاده کنند.

سرمایه‌گذاری در اینفلوئنسر مارکتینگ

تحقیقات نشان می‌دهد که ۸۴٪ از مصرف‌کنندگان به توصیه‌های اینفلوئنسرها به‌اندازه توصیه‌های افراد نزدیک خود اعتماد دارند. بنابراین، همکاری با اینفلوئنسرهای مرتبط با صنعت، دسترسی و اعتبار فروشگاه آنلاین را افزایش می‌دهد. اعتبار و اعتماد مرتبط با اینفلوئنسرها می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر ادراک مصرف‌کننده تأثیر بگذارد و باعث فروش شود.

دیزاین زیبای سایت

همه افراد از جمله مشتریان فروشگاه آنلاین، از یک دیزاین زیبا لذت می‌برند. یک فروشگاه‌ ساز خوب می‌تواند به شما کمک کند که دیزاین شیک و کاربرپسندی را برای فروشگاه خود ایجاد کنید و با کمک آن مشتریان زیادی را جلب کرده و نگه‌دارید.

پیاده‌سازی گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشنکه به معنای ادغام عناصر بازی‌مانند در زمینه‌های غیربازی است، توسط تحقیقات روان‌شناختی به‌عنوان یک محرک قوی اثبات شده است. فروشگاه‌های آنلاین با ارائه بازی‌ها یا آزمون‌های تعاملی، می‌توانند از انگیزه درونی کاربران بهره ببرند و تجربه خرید را جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند.

به‌طور کلی، راه‌های زیادی برای جلب مشتری و نگهداری آن در فروشگاه آنلاین وجود دارد. با ساخت فروشگاه اینترنتی خوب بسیاری از این راه‌ها و استراتژی‌ها را بدون تلاش زیاد به‌دست خواهید آورد. فقط کافی است که فروشگاه ساز آنلاین خود را با دقت انتخاب کنید.

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! ۱-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. ۲-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! ۳- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_inاینترنت

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با ۵ دقیقه در روز، توی ۸۰ روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن ۲۱ !


حتما بخوانید!

در حال استفاده از توییتر

آموزش توئیتر از صفر تا صد با ۲ ویدئو (۷ نکته کاربردی)

ادامه مطلب

لینکدین

آموزش لینکدین از صفر تا صد با ۴ درس رایگان (و روش ثبت نام)

ادامه مطلب

آموزش پرداخت ارزی با ایرانیکارت

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.


به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 273 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 11 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.