ویکی دانلودها مایکروسافت سال آینده اپلیکیشن دسکتاپ «وان‌ درایو» را در ویندوز 7، 8 و 8.1 حذف خواهد کرد - ویکی دانلودها

مایکروسافت در ماه اوت اعلام کرد که پشتیبانی از همگان‌سازی «‌وان‌دایو» را در نسخه‌های قدیمی‌تر مک پایان خواهد داد و حالا این شرکت قصد دارد این اقدام را برای ویندوز نیز انجام دهد. براساس اطلاعات فاش‌شده، از تاریخ یکم ژانویه‌ی ۲۰۲۲ هیچ به‌روزرسانی جدیدی برای اپلیکیشن دسکتاپ وان‌درایو روی ویندوز ۷، ۸ و ۸/۱ ارائه نخواهد شد. علاوه‌براین از یکم مارس ۲۰۲۲، فایل‌های شخصی شما دیگر با سرویس وان‌درایو همگام‌سازی نخواهد شد و این یعنی اگر بخواهید همچنان روی نسخه‌ی قدیمی‌ ویندوز خود از مزایای سرویس فضای ذخیره‌ی ابری مایکروسافت بهره ببرید، باید فایل‌های مورد نظر خود را به‌طور دستی آپلود و دانلود کنید.

به گزارش نئووین، بدیهی است مایکروسافت به کاربرانی که می‌خواهند از برنامه همگام‌سازی وان‌درایو روی دسکتاپ استفاده کنند، توصیه کرده است که سیستم خود را به ویندوز ۱۰ یا ۱۱ ارتقاء دهند. در همین‌حال، افرادی که به دلایلی نمی‌توانند به این دو سیستم‌عامل مهاجرت کنند، باید فایل‌های خود را به‌صورت دستی نگه دارند.

مقاله‌ی مرتبط:

این مورد فعلا فقط برای کاربران عادی خواهد بود زیرا کاربران تجاری اپلیکیشن دسکتاپ وان‌درایو، دوره‌ی پشتیبانی خود را با چرخه‌ی عمر نسخه‌ی ویندوزی که از آن استفاده می‌کنند، هماهنگ خواهند کرد.

به‌طور کلی، این اقدام چندان هم تعجب‌آور نیست. پشتیبانی از ویندوز ۸ در سال ۲۰۱۶ به‌پایان رسید و ویندوز ۷ و ویندوز ۸/۱ تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ همچنان از پشتیبانی گسترده‌ی مایکروسافت بهره خواهند برد؛ این یعنی غول نرم‌افزاری جهان اساسا قصد دارد پشتیبانی از نرم‌افزاری را پایان دهد که سیستم‌عامل مرتبط با آن همچنان فعال است. شاید تعداد کم کاربران نسخه‌ی دسکتاپ وان‌درایو در این سیستم‌عامل‌ها، یکی از دلایل مهمی بوده که مایکروسافت را بر آن واداشته است تا سرمایه‌ی بیشتری در این بخش هدر ندهد.

نظر شما در مورد این اقدام مایکروسافت چیست؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 259 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 8 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.