ویکی دانلودها بهترین برنامه های تشخیص آهنگ اندروید و آیفون - ویکی دانلودها

هنگامی‌که به‌دنبال برنامه‌ای هستید که آهنگ‌ها را شناسایی کند، SoundHound احتمالاً اولین رقیب Shazam است که پیدا خواهید کرد. به‌عنوان یکی از برنامه‌های برتر پیدا‌کننده آهنگ مجموعه ویژگی‌های اصلی آن مشابه با شزم است؛ اما تفاوت‌هایی وجود دارد.

SoundHound با پشتیبانی از کنترل‌های صوتی کمک بزرگی به کاربرانش می‌کند. گفتن Hey SoundHound به شما امکان می‌دهد تا موسیقی را جست‌وجو کنید، برنامه را پیمایش کنید، شناسایی آهنگ‌ها را شروع کنید و… . این شرکت حتی برنامه دستیار صوتی مستقل ارائه می‌دهد؛ اگرچه دلیل زیادی برای استفاده از آن در‌مقایسه‌با دستیار گوگل یا سیری وجود ندارد.

در بالای برنامه، می‌توانید روی یکی از ژانرها ضربه بزنید تا داغ‌ترین موسیقی را کاوش کنید یا از نوار جست‌وجو برای یافتن آهنگ‌ها، هنرمندان و آلبوم‌ها استفاده کنید. وقتی آهنگی را باز می‌کنید، متوجه می‌شوید که SoundHound پخش‌کننده موسیقی خاص خود را دارد.

پس از برچسب‌زدن آهنگ، می‌توانید آن را بخرید، آن را به موارد دلخواه خود اضافه کنید، متن آن را بخوانید یا ببینید آهنگ از کدام آلبوم آمده است.

نکته جالب این است که SoundHound همچنین از آواز‌خواندن یا زمزمه‌کردن موسیقی برای شناسایی آن پشتیبانی می‌کند. SoundHound به‌واسطه تبلیغات پشتیبانی می‌شود و اگر می‌خواهید آن‌ها را حذف کنید، باید به SoundHound Infinite ارتقا دهید.

Genius برنامه پیداکننده آهنگ دیگری است که صفحه اصلی شلوغ‌تری از رقبای متمرکزتر خود دارد؛ اما برای شناسایی سریع آهنگ‌ها نیز مفید است. کافی است دکمه Identify را فشار دهید تا Genius تمام تلاش خود را به‌کار گیرد و نام آهنگ را همراه با جزئیات آلبوم و هنرمند و متن ترانه فهرست کند. همچنین، اطلاعاتی درباره ویدیوهای یوتیوب و سایر آهنگ‌های موجود در همان آلبوم دریافت خواهید کرد.

این اپ علاوه‌بر شناسایی آهنگ، فید اخبار و مقالات مرتبط با موسیقی و ویدیوهایی را ارائه می‌کند که آخرین اخبار و مصاحبه‌ها و ویژگی‌های موسیقی را شامل می‌شوند. رویکرد همه‌جانبه‌تر این برنامه ممکن است برای کسی که فقط به‌دنبال یافتن آهنگ در حال پخش است، مناسب نباشد؛ اما محتوای اضافی Genius آن را به افزودنی مفیدی برای علاقه‌مندان به موسیقی تبدیل کرده است.

بهترین برنامه های تشخیص آهنگ اندروید

از دستیار گوگل خود بخواهید آهنگ‌هایی را شناسایی کند که در اطراف شما پخش می‌شوند. برای این کار باید Google Assistant در دستگاهتان از پیش فعال باشد. دستیار گوگل فقط می‌تواند آهنگ‌هایی را شناسایی کند که متن دارند.

در تلفنتان دکمه صفحه اصلی را لمس کنید و نگه دارید یا بپرسید Hey Google What’s this song?. اکنون باید اجازه دهید تا به موسیقی شما گوش دهد. می‌توانید آهنگ را پخش کنید یا ملودی آهنگی را زمزمه کنید و بخوانید.

درصورت پخش آهنگ، گوگل اسیستنت نام آهنگ را تعیین می‌کند. می‌توانید آهنگ را به‌اشتراک بگذارید یا ویدیو آن را در یوتیوب تماشا کنید یا آن را به فهرست پخش یوتیوب موزیک اضافه کنید. همچنین، می‌توانید از آن به‌شکل برنامه پیدا‌کننده اهنگ از روی فیلم استفاده کنید.

درصورت زمزمه یا خواندن آهنگ، دستیار گوگل گزینه‌هایی را شناسایی می‌کند که احتمالاً با آن مطابقت‌ دارند. سپس، می‌توانید یکی از آن‌ها را برای مشاهده صفحه نتایج جست‌وجو و گوش‌دادن به آهنگ، خواندن متن موسیقی یا مشاهده موزیک ویدیو انتخاب کنید.

استفاده از این برنامه به‌اندازه استفاده از دستیار گوگل ساده است. اکتبر ۲۰۲۰، گوگل ویژگی Hum to Search را نیز در برنامه و ویجت گوگل معرفی کرد. Hum to Search مانند هر برنامه موسیقی دیگری است و استفاده از آن بسیار آسان است؛ فقط کافی است موسیقی مدنظرتان را زمزمه کنید تا گوگل آن را پیدا کند. کاربران اپل می‌توانند از این ویژگی به زبان انگلیسی استفاده کنند؛ درحالی‌که کاربران اندروید می‌توانند آهنگ‌های چندین زبان گوناگون را جست‌وجو کنند.

با استفاده از ورودی زمزمه‌شده شما، الگوریتم جست‌وجوی گوگل آهنگ‌های احتمالی که به آهنگتان نزدیک‌تر به‌نظر می‌رسند، شناسایی می‌کند و نتایج را به شما ارائه می‌دهد تا شما گزینه مناسب را انتخاب کنید.

نتایج شامل اطلاعات مربوط به هنرمند و آهنگ، موزیک ویدیوهای مرتبط، کاورها، متن موسیقی و تجزیه‌و‌تحلیل آهنگ است. نگران کیفیت زمزمه خود نباشید؛ چراکه نیازی نیست که کامل باشد، فقط باید به‌اندازه کافی متمایز و واضح باشد. نحوه استفاده از برنامه گوگل برای تشخیص آهنگ به این صورت است:

  • اپلیکیشن گوگل یا ویجت جست‌وجوی گوگل را در گوشی خود باز کنید و روی دکمه میکروفون ضربه بزنید.
  • قبل از اینکه آهنگ را به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه زمزمه کنید، روی دکمه Search a Song بزنید یا بپرسید ?What’s This Song.

اپ Beatfind Music Recognition

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 433 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 23 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.