ویکی دانلودها اینستاگرام نوجوانان را به مشاهده پست‌های متنوع‌تر ترغیب می‌کند - ویکی دانلودها

اینستاگرام سال گذشته اعلام کرد تدابیر جدیدی می‌اندیشد تا کاربران نوجوان این شبکه‌ی اجتماعی به دوری از محتواهای مضر ترغیب شوند. براساس آنچه ورج می‌نویسد، قابلیت جدید اینستاگرام با همین محوریت به‌تازگی در ایالات متحده، بریتانیا، ایرلند، کانادا، استرالیا و نیوزیلند آغاز به‌ کار کرده است.

به‌دلیل فعال شدن قابلیت جدید اگر یک کاربر نوجوان به‌مدت طولانی در صفحه‌ی Explore اینستاگرام مشغول تماشای پست‌هایی با موضوعی به‌خصوص شود، این شبکه‌ی اجتماعی نوتیفیکیشنی روی صفحه‌نمایش می‌دهد و به کاربر پیشنهاد می‌کند سراغ تماشای پست‌هایی با موضوعات دیگر برود.

اینستاگرام در بیانیه‌ای می‌گوید قابلیت جدید پلتفرمش با این هدف طراحی شده که کاربران نوجوان را به کشف محتواهای جدید تشویق کند. اینستاگرام می‌گوید این سیستم موضوعات خاصی را که ممکن است به مقایسه‌ی ظاهر ارتباط داشته باشند برای کاربران نوجوان نمایش نمی‌دهد.

همان‌طورکه در تصویر زیر می‌بینید، نوتیفیکیشن اینستاگرام از کاربر می‌خواهد نوع دیگری از محتوا را برای کاوش انتخاب کند. در این مرحله تنوعی از پست‌ها برای کاربران نوجوان به نمایش درمی‌آید. با ضربه زدن روی هر یک از پست‌ها، کاربر وارد مجموعه‌ای شامل محتواهای کاملاً جدید می‌شود که ارتباطی با پست‌های پیشین ندارد.

دو گوشی آیفون در حال نمایش صفحه نوتیفیکیشن اینستاگرام / Instagram

مطالعه‌ای که توسط محققان خارج از اینستاگرام انجام شده است نشان می‌دهد ۵۸٫۲ درصد از شرکت‌کنندگان در نسخه‌ی آزمایشی قابلیت جدید با نحوه‌ی کارکرد این سیستم موافق بوده‌اند. این افراد گفته‌اند سیستم موردبحث به آن‌ها کمک کرده بیشتر مواظب زمانی باشند که در اینستاگرام صرف می‌کنند.

اینستاگرام می‌گوید تحقیقات اختصاصی این شرکت نیز نتایج مشابهی به‌دنبال داشته است. اینستاگرام می‌گوید در بازه‌ی زمانی یک هفته‌ای متوجه شد یک کاربر از هر پنج کاربر پس از دریافت نوتیفیکیشن، موضوع موردمشاهده را تغییر می‌داد.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در مصاحبه‌ای که روز گذشته با CBS Mornings برگزار کرد گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که مردم حس خوبی نسبت به زمانی که در اینستاگرام می‌گذرانند داشته باشند. سیستم جدید راهی برای دستیابی به این هدف است. مهم نیست که در کدام نوع از محتواها عمیق شوید؛ اگر بیش از حد در محتوا عمیق شوید، ما شما را از این موضوع آگاه می‌کنیم و پیشنهاد می‌دهیم سراغ پست‌های دیگر بروید.»

اینستاگرام به‌طور مشخص می‌گوید صرف‌نظر از نوع محتوا، اگر برای مدت‌زمان بیش از حد مشغول مشاهده‌ی پست‌هایی با موضوعی مشترک باشید نوتیفیکیشنی دریافت خواهید کرد. در واقع سیستم جدید وابسته به مضر بودن محتوا نیست.

فردی به نمایندگی از اینستاگرام به ورج گفته است: «پس از مشاهده‌ی چندین پست متوالی با یک موضوع مشترک،‌ نوتیفیکیشن به نمایش درمی‌آید. آنچه در صفحه‌ی نوتیفیکیشن پیشنهاد می‌دهیم شامل پست‌هایی که ممکن است به مقایسه‌ی ظاهر ارتباط داشته باشند، نیست.»

مقاله‌های مرتبط:

اینستاگرام همچنین در تلاش است قابلیت Take a Break را به شکلی تعاملی‌تر به بخش Reels اضافه کند. در صورتی که بیش از حد مشغول کار با اینستاگرام شوید، این پلتفرم ازطریق قابلیت Take a Break از شما می‌خواهد به خود استراحت بدهید و مشغول کاری غیر از اسکرول در بین پست‌های اینستاگرام شوید.

اینستاگرام می‌گوید در صورتی که کاربران نوجوان برای مد‌ت‌زمانی مشغول تماشای پست‌های بخش Reels شوند، قابلیت Take a Break به‌صورت خودکار فعال می‌شود. البته این ویژگی فعلاً به‌صورت آزمایشی ارائه شده است. صفحه‌ی هشدار Take a Break شامل پست‌هایی از حساب‌های کاربری foodwithsoy@ و abraxaxs@ و mayasideas@ خواهد بود. این یعنی احتمالاً این صفحه‌ی هشدار شبیه دیگر پست‌های بخش Reels خواهد بود و طراحی متفاوتی نخواهد داشت.

اینستاگرام می‌گوید این قابلیت را در حال حاضر برای کاربران آمریکا، بریتانیا، ایرلند، کانادا، استرالیا و نیوزیلند آزمایش می‌کند. تا پیش از پایان تابستان امسال، قابلیت یادشده به‌صورت گسترده دردسترس قرار می‌گیرد.

اینستاگرام همچنین تصمیم گرفته تغییراتی را در ابزارهایی که والدین برای کنترل فرزندان‌شان دراختیار دارند اعمال کند. تا قبل از اعمال تغییرات جدید، کودکان می‌توانستند ازطریق ابزارهای اینستاگرام پیامی برای والدین بفرستند و خواستار استفاده‌ی طولانی‌تر از این پلتفرم شوند. به‌لطف تغییرات جدید، والدین می‌توانند دعوت‌نامه‌ای برای فرزندان بفرستند تا مجوز دسترسی به ابزارهای نظارت والدین را دریافت کنند.

والدین همچنین می‌توانند ببینند که فرزند‌شان کدام نوع پست‌ها و حساب‌های کاربری را ریپورت می‌کند و کنترل بیشتری روی مدت‌‌زمانی که فرزندشان در اینستاگرام می‌گذراند داشته باشند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 214 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 15 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.