ویکی دانلودها هاست پایتون چیست؛ ۶ مزیت آن کدامند؟ - ویکی دانلودها

هاست پایتون چیست؛ 6 مزیت آن کدامند؟

هاست پایتون چیست. انتخاب میزبان وب اشتباه برای برنامه پایتون می‌تواند باعث اتلاف وقت و هزینه شود. بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی وب خود را «کاربرپسندانه برای توسعه دهندگان» می‌دانند، اما دسترسی SSH را فقط به برنامه‌های پریمیوم مییدهند و یا چارچوب‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید، پشتیبانی نمی‌کنند. در بدترین حالت ممکن است پایتون به دلیل عدم پشتیبانی از CGI یا mod_wsgi با برخی از هاست‌ها کار نکند. این معمولاً یک مشکل با برنامه های میزبانی اشتراکی متداول است. در این مقاله به شما خواهیم گفت هاست پایتون چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

میزبانی پایتون چیست؟

میزبانی پایتون چیست؟

پایتون یک زبان شی گرا وب دوستانه و پویا است که برای توسعه انواع مختلف برنامه‌ها و نرم افزارها استفاده می‌شود. یادگیری آن آسان است و با پشتیبانی قوی برای ادغام با چندین زبان، ابزارها و کتابخانه های استاندارد گسترده همراه است. جامعه توسعه‌دهنده ادعا می‌کند که استفاده از پایتون برای آن‌ها سود آور است، زیرا باعث توسعه کیفیت بالا را شده و کد آن نیز قابل نگهداری است.

میزبانی وبی که از زبان برنامه نویسی پایتون پشتیبانی می‌کند و پایتون را روی وب سرور کاربر نصب کرده است، هاست پایتون نامیده می‌شود. میزبان های وب برنامه های انحصاری را برای تسهیل توسعه دهندگان با انعطاف پذیری و آزادی کدنویسی در زبان ارائه می‌دهند. هاست پایتون به استفاده از CGI و SSH با پشتیبانی از CGI و همچنین mod_wsgi نیاز دارد.

میزبان هایی که پایتون را ارائه می‌دهند از اجرای فرآیندهای مداوم پشتیبانی می‌کنند. این امر مستلزم استفاده از دسته بالاتری از برنامه های میزبانی مانند VPS یا برنامه میزبانی اختصاصی است. پسوندهای پایتون توانایی کدنویسی به زبان C یا C++ را دارند و می‌توانند از برنامه‌های مبتنی بر جاوا استفاده شوند. کاربران می‌توانند به بسته های از پیش پیکربندی شده دسترسی داشته باشند و با تسریع در توسعه هزینه‌ها را کاهش دهند. به منظور تبدیل محتوا به پروژه، برنامه نویسان می‌توانند به راحتی به پایگاه های داده دسترسی داشته باشند.

با خرید هاست پایتون سازگاری عالی برای توسعه وب دارید و استفاده از پایتون را در برنامه های کاربردی پیشرفته تضمین می‌کند. پایتون در پردازش داده های گسترده در محیط های علمی‌و فناوری پیشرفته مشارکت می‌کند. میزبانی پایتون ترکیب برنامه نویسی ساخت یافته و رویکرد مبتنی بر شی را تسهیل می‌کند.

کدهای پایتون به سمت زبان انگلیسی گرایش دارند و اسکن را آسان می‌کنند. میزبانی linux پایتون معمولاً برای برنامه‌های چند پلتفرمی‌استفاده می‌شود و می‌تواند در برنامه‌های امنیتی نیز استفاده شود. توصیه می‌شود قابلیت ارائه دهنده هاست پایتون را برای برآوردن چندین پیش نیاز بررسی کنید. همچنین میتوانید با خرید هاست دانلود، امکان آپلود و دانلود فایلهای خود را در فضای سرور داشته باشید.

مزایای آن

مزایای آن

۱- سرعت فوق العاده ای در توسعه برنامه‌ها ارائه می‌دهد:

پایتون به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از رویکرد برنامه نویسی شی گرا (OOP) هنگام نوشتن کد خود، برنامه‌ها را به سرعت بسازند. این روش شامل مرتب کردن داده‌ها و توابعی است که کد را در زیرگروه‌های منطقی تشکیل می‌دهند، که به آن یک رویکرد مدولار برای برنامه‌نویسی نیز می‌گویند. کد ماژولار برای استفاده، استفاده مجدد و اصلاح آسان است که به کاهش زمان توسعه کمک می‌کند.

علاوه بر این، پایتون توابعی را که بر روی داده‌ها عمل می‌کنند در یک ساختار واحد ترکیب می‌کند، که یافتن بخش‌های مرتبط کد شما را آسان می‌کند، زیرا از نظر فیزیکی به یکدیگر در ویرایشگر کد نزدیک هستند. به طور خلاصه، برخی متوجه می‌شوند که OOP در پایتون یک سبک برنامه نویسی بصری است. این به توسعه دهندگان جدید کمک می‌کند تا در مورد اشیاء و روابط بین آنها بیاموزند تا زبان را به سرعت درک کنند.

۲- توسعه گسترده جامعه آن را به خوبی حفظ می‌کند

یکی دیگر از مزایای پایتون این است که جامعه بزرگی از توسعه دهندگان آن را نگهداری می‌کنند. بیش از ۸٫۲ میلیون توسعه‌دهنده از این زبان استفاده می‌کنند و هنوز هم از نظر محبوبیت در حال افزایش است. پایتون دارای مجوز منبع باز است، بنابراین استفاده و توزیع آن حتی برای مقاصد تجاری رایگان است. این کار شروع یادگیری زبان را آسان‌تر می‌کند.

یک جامعه آنلاین گسترده توسعه پایتون را تقویت می‌کند. این حرفه ای‌ها و علاقمندان با استفاده از مخزن Python GitHub، کنفرانس ها، لیست های پستی و گروه‌ها در سایت هایی مانند StackExchange همکاری می‌کنند. این انجمن همچنین از کتابخانه های عمومی‌گسترده ای از کد برای اجزای رایج مانند پروتکل های اینترنتی، ابزارهای وب سرویس و رابط های سیستم عامل پشتیبانی می‌کند. با ترکیب اسکریپت‌های موجود در این کتابخانه‌ها، توسعه‌دهندگان می‌توانند در ساخت برنامه‌ها در زمان صرفه‌جویی کنند، زیرا جامعه چندین کار سطح بالا را انجام می‌دهد.

۳- ساختارهای داده کاربر پسند توسعه پایتون را ساده می‌کند

پایتون از ساختارهای بهینه برای ذخیره، دسترسی و کار با داده‌ها استفاده می‌کند. ساختارهای داده روابط بین داده‌ها را تعریف می‌کنند و عملیاتی را که توسعه دهندگان می‌توانند انجام دهند را مشخص می‌کنند. سه ساختار داده اصلی در پایتون، ساختارهای انتزاعی، ابتدایی و غیر ابتدایی هستند.

یک نوع داده انتزاعی (ADT) مجموعه ای از عملیات و کارهایی که انجام می‌دهند را مشخص می‌کند. با این حال، نحوه انجام آن عملیات را مشخص نمی‌کند. یکی از مزیت های ADT این است که می‌توانید آنها را یک بار بنویسید و سپس در برنامه های مختلف از آنها استفاده کنید. یک ADT معمولی پشته نامیده می‌شود که یک ساختار داده ای است که می‌تواند چندین عنصر را شامل شود.

۴- مقیاس پذیری

مقیاس پذیری

یکی از بزرگترین مزایای میزبانی برنامه پایتون در فضای ابری، مقیاس پذیری است. با میزبانی ابری، می‌توانید به راحتی منابع مورد نیاز برنامه خود را بر اساس تقاضا افزایش یا کاهش دهید. این امر برای مشاغلی که افزایش ترافیک را تجربه می‌کنند یا نیاز به رشد دارند ایده آل است.

۵- قابلیت اطمینان

ارائه دهندگان هاست ابری شبکه بزرگی از سرورها دارند، به این معنی که اگر یک سرور از کار بیفتد، برنامه شما می‌تواند بدون خرابی به سرور دیگری هدایت شود. این امر منجر به سطح بالایی از قابلیت اطمینان می‌شود، که برای کسب و کارهایی که به برنامه های خود متکی هستند در دسترس بودن ۲۴/۷ مهم است.

۶- دسترسی آسان

با میزبانی ابری پایتون، تا زمانی که به اینترنت متصل هستید، می‌توانید از هر کجای دنیا به برنامه خود دسترسی داشته باشید. این برای تیم های راه دور یا مشاغلی که نیاز به دسترسی به برنامه های کاربردی خود از مکان های مختلف دارند ایده آل است.

نتیجه گیری

کار با همه زبان های برنامه نویسی و میزبانی وب آنها آسان نیست. برخی دارای منحنی های یادگیری شیب دار و موارد استفاده محدود هستند که می‌تواند آنها را برای برنامه نویسان سطح مبتدی و با تجربه به طور یکسان غیرعملی کند.

با این حال، هاست پایتون چندین مزیت را برای توسعه اسکریپت‌ها و برنامه‌ها فراهم می‌کند:

  • این زبان برای توسعه سریع پروژه‌ها عالی است.
  • جامعه توسعه گسترده ای دارد.
  • پایتون دارای ساختارهای داده کاربر پسند است.

جهت اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان مجرب وب رمز تماس حاصل نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 281 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 6 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.