ویکی دانلودها گوگل: توسعه‌ی اپلیکیشن‌ اندروید برای تبلت و ساعت هوشمند، سود بیشتری خواهد داشت - ویکی دانلودها

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل علاقه‌ی بسیاری به ساخت برنامه برای پلتفرم اندروید دارند؛ اما بیشتر اپلیکیشن‌های اندروید برای گوشی‌ هوشمند در نظر گرفته شده‌اند. در واقع کمتری کسی به فکر توسعه‌ی اپلیکیشنی برای ساعت‌ هوشمند یا تبلت است و همین امر سبب شده گوگل برنامه‌های جدی برای تغییر این رویه در نظر بگیرد.

Engadget گزارش می‌دهد که گوگل با راهکاری ساده به دنبال تشویق توسعه‌دهندگان برای ساخت اپلیکیشن‌ روی دستگاه‌های دیگر در کنار گوشی‌ هوشمند است. اگر توسعه‌دهنده‌ای اپلیکیشن اندروید خود را علاوه بر گوشی هوشمند روی دستگاه دیگری مانند تبلت، ساعت هوشمند یا تلویزیون هوشمند نیز منتشر کند، سهم گوگل از درآمد اپلیکیشن به ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت. چنین اقدامی به معنی سود بیشتر توسعه‌دهندگان از درآمد حاصله خواهد بود.

اگر توسعه‌دهنده‌ای بخواهد از شرایطی که گوگل برای کسب درآمد بیشتر فراهم کرده است حداکثر استفاده را داشته باشد، اپلیکیشنی که طراحی کرده است باید تمامی پلتفرم‌ها را با توجه به دسته‌بندی آن پوشش بدهد؛ برای مثال اپلیکیشنی در زمینه‌ی ویدئو باید قابل استفاده در اندروید تی‌وی، گوگل تی‌وی و گوگل کست نیز باشد یا اپلیکیشنی در زمینه‌ی صوتی باید در WearOS، اندروید اوتو، اندروید تی‌وی و گوگل کست نیز قابل اجرا باشد.

البته گوگل شرایط دیگری نیز برای افزایش درآمد توسعه‌دهندگان قرار داده است که برای مثال می‌توان به تعداد نصب اپلیکیشن‌ها اشاره کرد. هر اپلیکیشن حداقل ماهانه باید صدهزار مرتبه یا بیشتر دانلود شود تا امتیاز خوبی در گوگل پلی کسب کند.  در واقع گوگل در نظر دارد از ابتدا جلوی انتشار نسخه‌های ضعیف اپلیکیشن را برای پلتفرم‌های مختلف بگیرد.

مقاله‌های مرتبط:

البته تمامی موارد ذکرشده و موفقیت برنامه‌های گوگل به توسعه‌دهندگان بستگی دارد. درواقع ممکن است توسعه و پشتیبانی از اپلیکیشنی برای پلتفرم‌های مختلف هزینه‌ی بیشتری برای توسعه‌دهندگان داشته باشد یا اپلیکیشن آن‌ها نتواند به تعداد دفعات دانلود برسد و امتیاز قابل قبولی از کاربران کسب کند.

چنین سیستمی بیشتر برای اپلیکیشن‌هایی مناسب است که محبوبیت خاصی دارند و طبیعتا انتشار آن‌ها حتی بدون در نظر گرفتن برنامه‌های گوگل، سود قابل توجهی برای توسعه‌دهندگان به همراه دارد. آنچه گوگل در نظر دارد پشتیبانی هرچه بیشتر توسعه‌دهندگان از پلتفرم‌هایی مانند WearOS یا اندروید تی‌وی است؛ اما به نظر می‌رسد سیاست جدید این شرکت به‌تنهایی برای افزایش تعداد اپلیکیشن‌های پلتفرم‌های ذکرشده کافی نباشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 248 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 1 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.