ویکی دانلودها کولاک در آمریکا باعث مسیریابی اشتباه گوگل مپس شد - ویکی دانلودها

گوگل مپس سرویسی محبوب برای مسیریابی است که توسط افراد متعددی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. مسیریاب گوگل به شما کمک می‌کند در زمانی سریع به مقصد خود برسید و نگران گم کردن مسیر نباشید. همچنین زمانی که به مقصد رسیدید،‌ گوگل مپس مکان‌هایی را برای خوردن غذا، تفریح و اقامت به شما معرفی می‌کند. با همه‌ی این‌ها سرویس محبوب گوگل هم گاهی اوقات دچار اشتباه می‌شود.

به نوشته‌ی فون‌آرنا، گوگل مپس مسافران حومه‌ی دریاچه‌ی تاهو در ایالات متحده را به مسیرهایی هدایت کرده که به دلیل بارش برف کم‌سابقه بسته شده یا خطرناک بوده‌اند. توییتی از حساب کاربری Pyrogeog@ با اسکرین‌شاتی از گوگل مپس منتشر شده که مسیر بین ساکرامنتو و رینو را نشان می‌دهد.

کاربر توییتر خطاب به حساب کاربری گوگل مپس گفته که «اشتباهی فاحش» در این سرویس رخ داده است. ظاهراً مسیریاب گوگل کاربران را به جاده‌ای جنگلی هدایت می‌کند که به دلیل کولاک شدید بسیار خطرناک است. کاربر توییتر به گوگل مپس می‌گوید: «افرادی را استخدام کنید که بتوانند در کدهای سرویس شما طوفان‌های زمستانی را مدنظر قرار دهند.»

ظاهراً مسیر پیشنهادی گوگل مپس، کاربران را به جاده‌ی مریسویل می‌فرستد که جاده‌‌ای دو بانده و باریک است و از درون جنگل ملی تاهو می‌گذرد. کاربری دیگر در توییتر نیز به کاربران نسخه‌ی اندروید گوگل مپس هشدار داده و گفته است: «به‌نظر می‌رسد گوگل مپس بسته شدن جاده‌ها را نمایش نمی‌دهد. این موضوع بسیار مهم است و می‌تواند به شرایطی خطرناک منتهی شود.»

نهاد جنگل‌داری ایالات متحده نیز به این موضوع ورود کرده و گفته که برخی جاده‌ها بسته‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

گوگل مپس در صورت نیاز به هنگام اتفاقاتی نظیر تصادف می‌تواند مسیر را تغییر دهد، اما ظاهراً در این ماجرا چنین اتفاقی نیفتاده است. سرویس ملی هواشناسی ایالات متحده اعلام می‌کند طی یک هفته‌ی اخیر ۱٫۵ تا ۲٫۵ متر برف در منطقه‌ی دریاچه‌ی تاهو باریده و شرایط آنجا به‌ این‌ زودی‌ها به حالت عادی برنمی‌گردد.

این نخستین‌باری نیست که سرویس‌های مسیریاب دچار اشتباه می‌شوند. اپل مپس نیز مدتی پس از انتشار اولیه در سال ۲۰۱۲ برخی از کاربرانش را به خطر انداخته بود. مشکل اپل مپس برخلاف گوگل مپس به آب‌و‌هوا مربوط نبود، بلکه از خود سرویس نشأت می‌گرفت. اپل کاربران را به یکی از مناطق دور افتاده‌ی استرالیا هدایت می‌کرد که آب بسیار کمی داشت، دمایش به ۱۱۵ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسید و دارای مارهای سمی بود.

شما کاربران چه دیدگاهی درباره‌ی گوگل مپس دارید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 288 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 8 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.