ویکی دانلودها ویژگی انحصاری گوگل فوتوز در گوشی‌های پیکسل به‌زودی برای کاربران iOS در دسترس قرار خواهد گرفت - ویکی دانلودها

ویژگی «پوشه قفل‌شده» حریم‌خصوصی که در حال حاضر منحصر به گوشی‌های پیکسل است، به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها و ویدیوهایشان را در برنامه گوگل فوتوز در فضای جداگانه‌ای ذخیره کنند که برای دسترسی به آن، به رمز عبور یا اثر انگشت نیاز خواهد بود.

رسانه‌های ذخیره‌شده در پوشه مذکور پنهان می‌مانند؛ به این معنی که وقتی کاربران در گوگل فوتوز یا هر برنامه دیگری در دستگاه خود پیمایش می‌کنند، عکس‌های حساس نشان داده نمی‌شوند. گوگل می‌گوید که این ویژگی «اوایل سال آینده» با یک به‌روزرسانی جدید به iOS می‌آید و کاربران این پلتفرم نیز می‌توانند از ویژگی یادشده بهره‌مند شوند.

نکته حائز اهمیت این است که هر نسخه پشتیبان ابری از مواردی که در پوشه قفل‌شده قرار داده شده است، به‌طور خودکار از سرورهای گوگل حذف خواهند شد. گوگل از سرویس پشتیبان‌گیری عکس و ویدئو خود به‌عنوان «خانه‌ای امن برای خاطرات زندگی» به‌خاطر «امنیت در سطح جهانی» و رمزگذاری که «برای محافظت از عکس‌هایی که پشتیبان‌گیری می‌کنید یا به اشتراک می‌گذارید» یاد می‌کند.

باوجود قابلیت‌های امنیتی ذکرشده، شاید جالب باشد بدانید که سال گذشته غول جستجو جهان مجبور شد با حدود صد هزار کاربر تماس بگیرد تا به آن‌ها اطلاع دهد که برخی از ویدیوهای خصوصی‌شان که در سرورهایش پشتیبان گرفته شده بود، به دلیل «مشکل فنی» به‌طور تصادفی برای افراد غریبه ارسال شده است.

اپل هنوز ویژگی مشابهی را در برنامه بومی فوتوز (Photos) برای iOS ارائه نمی‌دهد. بااین‌حال، کوپرتینویی‌ها گزینه‌ای را برای مخفی کردن برخی عکس‌ها از کتابخانه اصلی در یک پوشه پنهان ایجاد کرده‌اند که می‌تواند محتوا را کاملا در برنامه فوتوز پنهان کند؛ اما زمانی که از برنامه‌های شخص ثالث برای انتخاب تصاویر استفاده شود، آلبوم پنهان‌شده همچنان قابل مشاهده خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 214 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 8 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.