ویکی دانلودها مرورگر فایرفاکس به فروشگاه ویندوز استور اضافه شد - ویکی دانلودها

موزیلا، مرورگر فایرفاکس را به فروشگاه ویندوز استور مایکروسافت اضافه کرد. فایرفاکس یکی از اولین مرورگرهای شخص‌ثالث موجود در فروشگاه مایکروسافت است که به‌جای کرومیوم، از موتور مرورگر Gecko بهره می‌برد.

به گزارش ورج، سیاست‌های جدید فروشگاه باز مایکروسافت بالاخره این امکان را برای مرورگرهای شخص‌ثالث مثل فایرفاکس فراهم کرده که در این پلتفرم در دسترس کاربران قرار گیرد. البته مرورگر محبوب گوگل کروم همچنان در این فروشگاه نرم‌افزاری منتشر نشده است.

فایرفاکس در هر دو فروشگاه اپلیکیشن ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ در دسترس قرار گرفته است.

موزیلا در این رابطه گفت:

پیش از این اگر قصد داشتید در محیط ویندوز از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید، باید این نرم‌افزار را از اینترنت دانلود و پس از طی کردن فرایند نصب، آن را روی سیستم خود اجرا می‌کردید. اکنون که مایکروسافت خط‌مشی‌ فروشگاه‌ خود را تغییر داده است، انتخاب فایرفاکس به‌عنوان مرورگر دسکتاپ شما، حتی یک‌پارچه‌تر شده است و بدین ترتیب از جدیدترین ویژگی‌های این مرورگر بهره خواهید برد.

مقاله‌ی مرتبط:

ورود فایرفاکس به ویندوز استور درحالی انجام شده است چند ماه قبل تلاش‌های موزیلا برای حفاظت از مرورگر پیش‌فرض مایکروسافت در ویندز با شکست مواجه شد. موزیلا اکنون امکان تغییر مرورگر پیش‌فرض ویندوز را با یک فرایند «تک‌کلیک» آسان‌تر کرده است. به‌نظر می‌رسد موزیلا با استفاده از این فرایند، توانایی مایکروسافت را برای تنظیم اج به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض سیستم‌عامل ویندوز معکوس کرده‌ است.

مایکروسافت فرایند تنظیم مرورگر پیش‌فرض را در ویندوز ۱۱ سخت‌تر کرده است و موزیلا از زمان نامه‌ی سرگشاده‌اش به غول نرم‌افزاری اهل ردموند در سال ۲۰۱۵، تلاش کرده است تا این شرکت را متقاعد کند که تنظیمات مرورگر پیش‌فرض خود را در ویندوز بهبود بخشد.

فایرفاکس اکنون در فروشگاه مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ در دسترس قرار گرفته است.

نظر شما در این مورد چیست؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 250 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 8 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.