ویکی دانلودها مایکروسافت توسعه‌دهندگان را به مهاجرت از پلتفرم یونیورسال ویندوز تشویق می‌کند - ویکی دانلودها

انتظار می‌‌رود ویندوز ۱۱ در آینده به‌عنوان سیستم‌عاملی شناخته شود که طیفِ وسیعی از اپلیکیشن‌ها، از برنامه‌های لینوکس گرفته تا اپ‌های اندروید و نیز برنامه‌های سنتی Win32 را میزبانی خواهد کرد؛ اما یکی از پلتفرم‌های توسعه‌یافته توسط مایکروسافت وجود دارد که به‌ نظر می‌رسد این شرکت دیگر تمایلی به پشتیبانی از آن ندارد.

مقاله‌های مرتبط:

پلتفرم یونیورسال ویندوز (UWP)، هم‌زمان با رونمایی رسمی ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. اکنون مایکروسافت توسعه‌دهندگانی که اپلیکیشن‌های خود را بر مبنای این پلتفرم توسعه داده‌اند، به مهاجرت از این پلتفرم به کیت توسعه نرم‌افزار ویندوز (Windows App SDK) تشویق می‌کند. مایکروسافت برای راهنمایی بیشتر توسعه‌دهندگان جهت انتقال به پلتفرم جدید، صفحه‌‌ای در وب‌گاه خود به همین منظور اختصاص داده است.

به گفته مایکروسافت:

کیت توسعه نرم‌افزار ویندوز، مجموعه‌ای وسیع از API-های ویندوز را که با پیاده‌سازی‌هایی از سیستم‌عامل جدا شده‌اند، ارائه می‌دهد و در قالب بسته‌های NuGet برای توسعه‌دهندگان منتشر می‌شود. به‌عنوان یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن مبتنی بر پلتفرم یونیورسال ویندوز، می‌توانید با انتقال آن به کیت توسعه نرم‌افزار ویندوز، از مجموعه مهارت‌های کسب‌شده و کد منبع خود بهترین استفاده را داشته باشید.

رافائل ریورا، توسعه‌دهنده مشهور تیم ویندوز، خاطرنشان می‌کند که به‌روزرسانی‌های آیندهٔ کیت پلتفرم یونیورسال، تنها به رفع اشکال و ضعف‌های امنیتی اکتفا خواهد کرد. به‌ گفته او:

مایکروسافت، اسناد و راهنماهای مورد نیاز جهت انتقال اپلیکیشن‌ها از پلتفرم یونیورسال ویندوز به [هر چیز دیگری] را منتشر کرده است. این نشانگر همان چیزی است که قبلاً به شما گفتم؛ UWP تنها به‌روزرسانی‌های رفع اشکالات و ضعف‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

البته گفته او را می‌توان به این منظور قلمداد کرد که روند توسعه پلتفرم یونیورسال در حال گذار به Windows App SDK است. البته توسعه‌دهندگانی که روی پلتفرم یونیورسال سرمایه‌گذاری کرده بودند از مایکروسافت دلخور هستند، چراکه به نظر می‌رسد این پلتفرم را به بن‌بست منتهی کرده‌ است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 207 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 8 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.