ویکی دانلودها رشد ۴۶ درصدی موتور جستجوی DuckDuckGo در سال ۲۰۲۱ - ویکی دانلودها

موتور جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی DuckDuckGo رشد سریعی داشته و در حال حاضر به‌طور میانگین بیش از ۱۰۰ میلیون جستجوی روزانه دارد. براساس آمار به‌دست‌آمده، موتور جستجوی مذکور تقریباً ۲۷ درصد در سال ۲۰۲۱ رشد کرده است.

به گزارش bleepingcomputer، برخلاف سایر موتورهای جستجو، DuckDuckGo می‌گوید جستجوهای شما یا رفتارتان در سایت‌های دیگر را ردیابی نمی‌کند. صفحات جستجوی این مروگر به جای ایجاد نمایه‌های کاربری که برای نمایش تبلیغات مبتنی بر علاقه استفاده می‌شوند، تبلیغات متنی را براساس کلمات کلیدی جستجو شده نمایش می‌دهند.

اگر در DuckDuckGo «تلویزیون» را جستجو کنید، از آن عبارت برای نمایش تبلیغات مرتبط با این محصول در هر سایت دیگری که بازدید می‌کنید، استفاده نمی‌شود. موتور جست‌وجوی DuckDuckGo به‌منظور ایجاد فهرست جستجوی خود از خزنده وب DuckDuckBot برای گشتن در سایت‌ها و دریافت داده‌های شرکای خود مانند ویکی‌پدیا و بینگ استفاده می‌کند. موتور جستجوی یادشده فهرست خود را با استفاده از داده‌های گوگل نمی‌سازد.

DuckDuckGo رشد سریعی را نشان می‌دهد

درحالی‌که گوگل همچنان پلتفرم جستجوی برتر تلقی می‌شود، DuckDuckGo رشد چشمگیری از سال گذشته داشته است. در سال ۲۰۲۰، این موتور جستجو ۲۳٫۶ میلیارد جستجوی کلی و به‌طور متوسط ​​روزانه ۷۹ میلیون جستجو را از آن خود کرد.

درحالی‌که رشد DuckDuckGo قابل توجه است، هنوز تنها ۲٫۵۳ درصد از کل سهم بازار را در اختیار دارد. یاهو ۳٫۳ درصد، بینگ ۶٫۴۳ درصد و گوگل ۸۷٫۳۳ درصد از ترافیک موتورهای جستجو در ایالات متحده آمریکا را در اختیار دارد. از آنجایی که مردم از سواستفاده از داده‌هایشان توسط غول‌های فناوری مانند گوگل، فیسبوک، مایکروسافت و اپل ناامید شده‌اند، احتمالاً شاهد روی آوردن افراد بیشتری به موتورهای جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی خواهیم بود.

نمودار رشد مرورگر DuckDuckGo

DuckDuckGo برای کمک بیشتر به محافظت از حریم خصوصی کاربران خود، در سال ۲۰۲۱ سرویس ارسال ایمیلی به نام «Email Protection» راه‌اندازی کرد که ردیاب‌های ایمیل را حذف می‌کند و به شما امکان می‌دهد از آدرس ایمیل واقعی خود محافظت کنید.

مقاله‌ی مرتبط:

مدتی پیش نیز توسعه‌دهندگان DuckDuckGo اعلام کردند مرورگر DuckDuckGo Privacy را برای دسکتاپ منتشر می‌کند. گفته می‌شود این نسخه دیگر مبتنی بر کرومیوم نخواهد بود و از ابتدا ساخته خواهد شد. پست جدیدی توسط DuckDuckGo منتشر شده که درباره مرورگر جدید آن بیشتر توضیح می‌دهد:

بدون تنظیمات پیچیده، هشدارهای گمراه کننده و سطوح مختلف حفاظت از حریم خصوصی؛ این مرورگر قدرتمندانه از حریم خصوصی کاربران در بخش‌های مختلف جستجو، مرور، ایمیل و موارد دیگر محافظت می‌کند.

DuckDuckGo می‌تواند برای کسانی که به امنیت اطلاعات خود احترام می‌گذارند، موتور جستجوی خوبی باشد. با نصب آن دیگر نیازی نیست نگران حریم خصوصی خود باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 214 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 8 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.