ویکی دانلودها جدیدترین نسخه‌ی فایرفاکس در نوار آدرس تبلیغات نشان می‌دهد - ویکی دانلودها

فایرفاکس اخیرا به‌روزرسانی ارائه کرده که ممکن است بخشی از آن برای عده‌ای جذاب نباشد. این شرکت نوار آدرسی به به‌روزرسانی ۹۳.۰ اضافه کرده است که توسط شرکت‌های دیگر پشتیبانی مالی می‌شود. این بدان معنا است که موزیلا محتوای شرکای خود را بر اساس جستجوهای شما، در نوار آدرس ارائه می‌دهد. این لینک‌های تبلیغاتی در کنار همه پیشنهاد‌های معمول جستجو مانند سابقه مرور نشان داده می‌شود و می‌تواند ایجاد مزاحمت کند. هر صفحه اینترنت با تبلیغات پر شده و افزودن این بخش جدید در نوار آدرس ممکن است کاربران فایرفاکس را ناراحت کند. موزیلا این ویژگی را Firefox Suggest می‌نامد و راهی آسان برای غیر فعال کردن آن وجود دارد.

به گزارش گجتس، این شرکت صفحه پشتیبانی خود را برای توضیح بیشتر در مورد این ویژگی جدید به‌روز کرده است. در صفحه مذکور، فایرفاکس آن را «قابلیتی می‌داند که به‌عنوان راهنمای قابل اعتماد برای داشتن تجربه گشت‌وگذار در وب عمل می‌کند و اطلاعات و وب‌سایت‌های مرتبط را برای کمک به شما در دستیابی به اهداف خود نشان می‌دهد.» وب‌سایت‌های پیشنهادی از طرف شرکای معتمد فایرفاکس و بر اساس آنچه شما به دنبال آن هستید نشان داده می‌شوند. به‌طور سنتی، نوار آدرس پیشنهاد‌هایی مانند سابقه مرور و برگه‌های باز را نشان می‌دهد؛ اما اگر Firefox Suggest فعال باشد، پیشنهاد‌ها شرکای موزیلا نیز به نمایش درمی‌آید.

مقاله‌های مرتبط:

باید به این مسئله اشاره کرد که این پیشنهاد‌ها به‌صورت خودکار فعال نمی‌شوند. پس از به‌روزرسانی به آخرین نسخه، فایرفاکس یک پیام اعلان ارسال می‌کند که از شما می‌خواهد Firefox Suggest را فعال کنید. برای فعال کردن این بخش، کاربر می‌تواند روی Allow suggestions کلیک کند یا به بخش Customize in settings برود و تنظیمات لازم را انجام بدهد.

موزیلا با adMarketplace همکاری کرده است تا نتایج جستجوی بهتری به کاربران خود ارائه بدهد. لینک‌های اسپانسردار در پایین پیشنهاد‌ها اصلی نشان داده می‌شوند و بر اساس کلمات کلیدی هستند که در نوار آدرس تایپ می‌کنید.

نحوه غیر فعال کردن پیشنهاد‌ها در فایرفاکس

کاربرانی که Firefox Suggest را فعال کرده‌اند، می‌توانند به‌راحتی با استفاده از مراحل زیر آن را غیر فعال کنند.

  • روی دکمه بالای منو در مرورگر فایرفاکس کلیک کنید.
  • روی تنظیمات> حریم خصوصی و امنیت کلیک کنید.
  • به گزینه‌های نوار آدرس و سپس به بخش پیشنهاد فایرفاکس (Firefox Suggest) بروید.
  • برای فعال یا غیر فعال کردن پیشنهاد‌ها، از کادر کناری استفاده کنید.
  • برای فعال یا غیر فعال کردن پیشنهاد‌های سنتی نوار آدرس، مانند نتایج پیشنهادی فایرفاکس از سابقه مرور و نشانک‌ها، کادرهای مربوطه را به سلیقه خود انتخاب کنید.
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 276 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 8 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.