ویکی دانلودها تیک تاک پردرآمدترین اپلیکیشن موبایل در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ - ویکی دانلودها

شیوع ویروس کرونا به قرنطینه شدن کاربران ختم شد؛ اما در این بین اتفاقات تلخ و شیرینی در دنیای فناوری رخ داد. برخی از بازارهای گجت‌ مانند دوربین‌ عکاسی با افت فروش شدیدی مواجه شدند اما برخی از محصولات مانند لوازم جانبی کامپیوتر مورد استقبال قرار گرفتند؛ زیرا بسیاری از کاربران برای فعالیت از خانه نیاز به تجهیزات مختلف داشتند.

در این بین، استقبال از اپلیکیشن‌های موبایل با رشد چشمگیری همراه شد. بسیاری از کاربران برای ادامه‌ی فعالیت تحصیلی یا کاری خود به اپلیکیشن‌های مختلف نیاز داشتند و برخی دیگر از کاربران برای سپری کردن وقت خالی ایجادشده به خاطر قرنطینه شدن، به سراغ تجربه‌ی اپلیکیشن‌های جدید رفتند.

البته طی ماه‌های اخیر و با آغاز واکسیناسیون در سراسر دنیا، زندگی کاربران اندروید و iOS در حال بازگشت به روال گذشته است و آمار نشان می‌دهد که نصب اپلیکیشن‌ها در پلتفرم اندروید ۱٫۲ درصد و در پلتفرم iOS نیز ۲٫۱ درصد افت تجربه می‌کند؛ اما درآمدها نه‌تنها کاهشی نیافته است، بلکه آمار افزایشی قابل توجهی نشان می‌دهد.

در مجموع، کاربران پلتفرم‌های اندروید و iOS در گوگل پلی استور و اپ استور اپل رقمی بالغ بر ۳۳٫۶ میلیارد دلار را طی ماه‌های جولای تا سپتامبر هزینه کرده‌اند. GSMArena گزارش می‌دهد که این مبلغ شامل تمامی فعالیت‌ها از جمله خرید اشتراک یا پرداخت درون‌برنامه‌ای می‌شود و اگر آن را با بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ مقایسه کنیم، با رشدی ۱۵٫۱ درصدی مواجه می‌شویم. در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه جولای تا سپتامبر سال ۲۰۲۰ کاربران دو پلتفرم ذکرشده مبلغی بالغ بر ۲۹٫۲ میلیارد دلار در پلی استور و اپ استور هزینه کرده بودند.

میزان درآمد اپلیکیشن‌ها در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱

در میان دو پلتفرم، iOS بیشترین درآمد را دارد که بالغ بر ۲۱٫۵ میلیارد دلار می‌شود. در مقایسه با بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰، اپل توانسته است رشدی ۱۳٫۲ درصدی در سال جاری تجربه کند. البته گوگل در حال نزدیک شدن به اپل است. در آمارها ذکر شده که پلی استور در بازه‌ی زمانی مورد نظر درآمدی بالغ بر ۱۲٫۱ میلیارد دلار به دست آورده است که رشدی ۱۸٫۶ درصدی نسبت به سال گذشته محسوب می‌شود.

آمارها پس از ارائه‌ی اطلاعاتی در مورد درآمد دو پلتفرم به سراغ اپلیکیشن‌های محبوب و پردرآمد رفته‌اند. در جایگاه نخست پردرآمدترین اپلیکیشن، تیک تاک قرار گرفته است که توانسته پردرآمدترین اپلیکیشن در پلتفرم iOS طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ باشد. طبق گزارش‌ها، تعداد نصب تیک تاک از مرز ۳ میلیارد دفعه عبور کرده و درواقع به اولین اپلیکیشنی تبدیل شده است که متعلق به فیسبوک نیست، اما توانسته است چنین رکورد قابل توجهی به ثبت برساند.

مقاله‌های مرتبط:

اگر آمار هر دو پلتفرم اندروید و iOS را در نظر بگیریم، تیک تاک پردرآمدترین اپلیکیشن خواهد بود؛ اما در آمار تفکیک‌‎شده، اپلیکیشن گوگل وان بیشترین درآمد را در پلی استور گوگل کسب کرده است و تیک تاک در جایگاه دوم قرار دارد. در ادامه می‌توانید فهرستی از اپلیکیشن‌های محبوب هر دو پلتفرم را تماشا کنید. آنچه در آمارها جلب توجه می‌کند، افزایش روزافزون پلتفرم‌های استریم ویدئو مانند دیزنی پلاس است که محتوای خود را در قبال فروش اشتراک در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

محبوبترین اپلیکیشن های اندروید و iOS

اما بخش بازی‌ موبایل رشدی جزئی داشته است. در مقایسه با سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ و بر اساس آمار، بخش گیمینگ موبایل با رشدی ۷٫۷ درصدی در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ همراه بوده است و توانسته به درآمدی بالغ بر ۲۲٫۴ میلیارد دلار برسد. این رقم بین دو پلتفرم اندروید و iOS تقسیم می‌شود. طبق آمار، درآمد پلی استور از بخش بازی‌ موبایل برابر با ۱۳٫۱ میلیارد دلار و اپ استور ۹٫۳ میلیارد دلار بوده است.

میزان درآمد بازی‌های موبایل در سه ماهه سوم ۲۰۲۱

همان‌طور که در گذشته PUBG محبوب‌ترین عنوان در میان بازی‌های موبایل بود، گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که PUBG توانسته است محبوبیت خود در میان کاربران گوشی‌ هوشمند و تبلت‌ را حفظ کند. از ارقام ذکرشده در ارتباط با بیشترین درآمد بازی‌های موبایل، ۵ میلیارد دلار آن به PUBG تعلق دارد و گیمرهای سراسر دنیا طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ رقم ذکرشده را صرف خرید درون‌برنامه‌ای بازی PUBG کرده‌اند. این آمار شامل نسخه‌ی چینی این بازی نیز می‌شود که گویا با نام دیگری در این کشور آسیایی منتشر شده است.

محبوبترین بازی های اندروید و iOS

در جایگاه دوم بازی Honor of Kings و در جایگاه سوم Genshin Impact قرار دارد. با اینکه Genshin Impact کمتر از یک سال است منتشر شده؛ اما توانسته درآمدی ۲ میلیارد دلاری برای ناشر بازی به دست آورد. در جایگاه چهارم بازی Pokemon Go قرار دارد که از عناوین قدیمی موبایل محسوب می‌شود و جایگاه پنجم به بازی Roblox تعلق گرفته است.

نظر شما کاربران ویکی دانلودها در مورد موفقیت بازی‌هایی مانند PUBG یا اپلیکیشن‌هایی مانند تیک تاک چیست؟ آیا خودتان از چنین اپلیکیشن‌هایی استفاده می‌کنید و پولی نیز بابتشان پرداخت کرده‌اید یا گیفت کارت‌های خود را در اپلیکیشن‌های دیگری هزینه می‌کنید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 309 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 8 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها