ویکی دانلودها به‌روزرسانی ویجت گوگل مپس، طراحی Material You و قابلیت‌های جدیدی به همراه دارد - ویکی دانلودها

گوگل اخیراً ویژگی‌های جدیدی به گوگل مپس (Google Maps) اضافه کرده است که باعث می‌شود این اپ کاربرپسندتر و مفیدتر شود. به‌روزرسانی سمت سرور منتشرشده به‌صورت مستقیم چندین ويژگی به ویجت گوگل مپس اضافه می‌کند.

به گزارش فون‌آرنا، اکنون حرکت به مقصد مورد علاقه می‌تواند مستقیماً در صفحه اصلی انجام شود. به‌تازگی ویجت صفحه اصلی گوگل مپس در اندروید ویژگی‌های مفیدی دریافت کرده است که قبلاً به ویجت مخصوص iOS 15 اضافه شده بود. حالا اپلیکیشن مذکور اجازه می‌دهد مستقیماً از صفحه اصلی خود به لوکیشن مورد علاقه‌تان بروید. همچنین این اپلیکیشن از رنگ‌های پویای Material You اندروید ۱۲ پشتیبانی می‌کند. تمامی این موارد در یک به‌روزرسانی سمت سرور قرار دارند؛ در نتیجه نمی‌توانید آن را دستی نصب کنید و باید منتظر بمانید به‌طور خودکار به دستگاه شما منتقل شود.

انتخاب سریع‌تر مقصد توسط ویجت به‌روزشده گوگل مپس

در ابتدا، اجازه بدهید در مورد ویژگی ناوبری جدید صحبت کنیم. در حال حاضر ویجت جدید چندین میانبر مفید در اختیار دارد که به شما کمک می‌کنند راحت‌تر به لوکیشن‌های مورد علاقه خود بروید. این بخش می‌تواند میانبرهایی برای خانه، محل کار، رستوران‌ها و پمپ بنزین‌ها ارائه بدهد و تعداد میانبرهایی که می‌توانید انتخاب کنید به اندازه ویجت انتخاب‌شده بستگی دارد. اگر بزرگ‌تر باشد، می‌توانید مغازه‌های خواربارفروشی‌، کافی‌شاپ‌ها، هتل‌ها و رستوران‌های غذاخوری را نیز به فهرست خود اضافه کنید.

این ویجت جدید که ابتدا توسط کاربری با آی‌دی u/Mathieu_G_Gagnon در ردیت مشاهده شد، بخشی از‌ به‌روزرسانی بتای جدید مپس نسخه ۱۱.۳.۰ است. با استفاده از این میانبرها، می‌توانید بدون نیاز به باز کردن خود اپ و وارد کردن دستی مقصد، لوکیشن را انتخاب و حرکت کنید. ویجت مذکور دارای یک نوار جستجو در بالای صفحه است تا بتوانید لوکیشن‌های دیگر را نیز به‌سرعت پیدا کنید. در حال حاضر تنها تا ۸ میانبر را می‌توان به بخش ویجت‌ها، (هنگامی که در حداکثر اندازه قرار دارد) اضافه کرد.

اضافه شدن رنگ پویا به ویجت گوگل مپس

مقاله‌های مرتبط:

به‌روزرسانی‌ دیگری که ویجت گوگل مپس دریافت کرد فقط در دستگاه‌های دارای نسخه بتای اندروید ۱۲ نشان داده می‌شود. این ویژگی جدید، رنگ پویا (Dynamic Color) و کار آن، سازگار کردن رنگ پس‌زمینه و اپلیکیشن‌ها است تا تجربه بصری سازگارتری داشته باشید. رنگ پویا همراه با بازطراحی Material You در اندروید ۱۲ ارائه می‌شود و هدف از آن داشتن تجربه دل‌پذیرتر با رنگ‌هایی است که با یکدیگر مطابقت دارند. البته تغییرات کوچک دیگری نیز در این بخش اعمال شده است.

اگر تلفن شما دارای اندروید ۱۱ است و نسخه بتای اندروید ۱۲ را نصب نکرده‌اید (نسخه پایدار سیستم عامل جدید هنوز به‌طور رسمی منتشر نشده است)، ویجت گوگل مپس با رنگ آبی نمایش داده می‌شود. این به‌روزرسانی برنامه گوگل برای افزایش کنترل برخی اپلیکیشن‌ها از صفحه اصلی را نشان می‌دهد. YouTube Music،Google Keep و Drive نیز ویجت‌های جدیدی دریافت کرده‌اند. به خاطر داشته باشید که به‌روزرسانی ویجت گوگل مپس، سمت سرور است و همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، اگر هنوز آن را در تلفن اندرویدی خود دریافت نکرده‌اید‌، باید منتظر دریافت آن بمانید.

بازطراحی ویجت YouTube Music

اخیراً، گزارشی در فضای مجازی منتشر شد که در مورد به‌روزرسانی ویجت YouTube Music خبر می‌داد. بر اساس این گزارش، عناصر Material You اندروید ۱۲ به این ویجت اضافه شده است. به‌روزرسانی این ویجت نیز سمت سرور است؛ در نتیجه اگر هنوز آن را دریافت نکرده‌اید باید بیشتر منتظر بمانید.

تاکنون بسیاری از اپ‌های گوگل Material You جدید را به‌عنوان به‌روزرسانی دریافت کرده‌اند. این گزینه برای اپلیکیشن‌های مختلفی از جمله Gmail ،Google Docs ،Google Drive و دیگر موارد و همچنین برای اپ ساعت و Google Lens در دسترس است. علاوه بر این Translate و Messages ویژگی‌های Material You را دریافت کرده‌اند تا برای انتشار نسخه پایدار اندروید ۱۲ آماده شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 286 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 8 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.