ویکی دانلودها اینستاگرام نوجوانان را به «استراحت» دعوت می‌کند - ویکی دانلودها

نیک کلگ، نایب رئیس امور جهانی فیسبوک، روز یکشنبه گفت اینستاگرام اقدامات جدیدی برای دور نگه داشتن نوجوانان از محتوای مضر و تشویق آن‌ها به «استراحت» از این پلتفرم انجام می‌دهد. کلگ این اظهارات را کمتر از یک هفته پس از شهادت افشاگر فرانسیس هاگن در کنگره درباره تحقیقات داخلی انجام داد که نشان می‌داد اینستاگرام می‌تواند بر سلامت روانی جوانان تأثیر منفی بگذارد.

کلگ گفت:

ما قصد داریم چیزی را معرفی کنیم که فکر می‌کنم تفاوت قابل توجهی ایجاد می‌کند. هنگامی که سیستم ما متوجه می‌شود نوجوانی در حال مشاهده چندباره یک پست خاص است و محتوای موجود ممکن است برای او مناسب نباشد، ما او را به دیدن مطالب دیگر هدایت می‌کنیم.

وی افزود علاوه بر برنامه‌های این شرکت برای پلتفرم Instagram Kids و ارائه اختیارات بیشتر به والدین برای نظارت بر نوجوانان، اینستاگرام قصد دارد قابلیتی با عنوان «استراحت کنید» معرفی کند. با این ویژگی اینستاگرام از نوجوانان تقاضا می‌کند هنگام کار با این شبکه اجتماعی کمی نیز استراحت کنند.

مقاله‌های مرتبط:

به گزارش ورج، کلگ زمان خاصی برای دسترسی این ویژگی‌ها اعلام نکرده است. سخنگوی فیسبوک در پاسخ به ایمیلی از خبرگزاری ورج که به دنبال جزئیات بیشتر بود، گفت این ویژگی‌ها هنوز به مرحله آزمایش نرسیده‌اند؛ اما به‌زودی این اتفاق رخ خواهد داد. سخنگوی مذکور به پست وبلاگی در ۲۷ سپتامبر که توسط سرپرست اینستاگرام آدام موسری نوشته شده بود اشاره کرد. در آن پست ذکر شده بود این شرکت در حال بررسی این ویژگی‌ها است. در ادامه متن این پست را مشاهده می‌کنید:

ما هفته گذشته اعلام کردیم که در حال بررسی دو ایده جدید هستیم: تشویق مردم به موضوعات دیگر در صورت تمرکز بر محتوایی که ممکن است به مقایسه اجتماعی منفی کمک کند و قابلیتی به نام «استراحت کنید» که افراد را به استراحت کردن هنگام کار با شبکه اجتماعی اینستاگرام تشویق می‌کند. ویژگی دوم به کاربران کمک می‌کند که لحظه‌ای مکث کنند و با خود فکر کنند آیا زمانی که در حال صرف کردن آن هستند معنی‌دار است یا خیر.

فیسبوک در پی گزارش وال استریت ژورنال بر اساس اسناد داخلی که هاوگن ارائه کرده، طی چند هفته گذشته مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. هاوگن، مدیر محصول سابق فیسبوک، سه‌شنبه در جلسه‌ای که بر تحقیقات داخلی شرکت متمرکز بود و نشان می‌داد اینستاگرام می‌تواند سمی باشد (به‌ویژه برای دختران نوجوان)، شهادت داد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 245 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 8 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.