ویکی دانلودها اینستاگرام به‌زودی از شما درخواست می‌کند کمی استراحت کنید - ویکی دانلودها

اینستاگرام اعلام کرده است که به‌زودی، یک قابلیت آزمایشی به‌نام Take a Break روی پلتفرم خود فعال خواهد کرد. همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، تمرکز اصلی این قابلیت، تلاش برای ترغیب کاربران به صرف زمان کم‌تر در رسانه‌های اجتماعی است تا بدین ترتیب بین استفاده‌های خود کمی وقفه ایجاد کنید.

به گزارش فون‌آرنا، آدام موسری، مدیر اینستاگرام اعلام کرد که این ویژگی جدید درحال‌حاضر به مرحله‌ی آزمایشی رسیده است و انتظار می‌رود ماه دسامبر راه‌اندازی شود. این خبر در یک ویدئو و در حساب اصلی اینستاگرام در توئیتر منتشر شده است.

با توجه به فعالیت‌های اینستاگرام، این اقدام به‌طور شگفت‌انگیزی، خلاف سیاست‌های همیشگی این پلتفرم است، زیرا تمرکز اصلی این شبکه‌ی اجتماعی همیشه این بوده است که کاربران را هرچه بیشتر در چرخه‌ی بی‌پایان و اجتناب‌ناپذیر محتوای منتشر شده در این رسانه‌‌ نگه‌ دارد؛ به‌نحوی که مدیریت زمان درحین کار با اینستاگرام از دست افراد خارج خواهد شد.

تیم توسعه‌دهنده‌ی اینستاگرام حتی در ماه‌های گذشته، قصد داشت نسخه‌ای مخصوص از این شبکه‌ی اجتماعی را برای کودکان ایجاد کند که این موضوع با واکنش‌های انتقادی فراوانی مواجه شد. اینستاگرام در واقع سعی داشت با این اقدام، کودکان را از سنین پایین‌، درگیر شبکه‌های اجتماعی کند که البته بدین منظور قابلیت‌ کنترل فرزندان توسط والدین را هم مدنظر داشت. البته این پروژه فعلا متوقف شده است تا اینستاگرام بتواند روی ویژگی‌های دیگر آن کار کند.

قابلیت take a break اینستاگرام

کارکرد قابلیت Take a Break این است که به‌طور منظم اعلان‌هایی به کاربر ارائه خواهد داد که از آن‌ها درخواست می‌کند درصورت نیاز کمی از این پلتفرم فاصله گرفته و استراحت کنند. البته این مورد به کاربران تحمیل نخواهد شد، اما گزینه‌ی مربوط به این ویژگی جدید به بخش تنظیمات نسخه‌های بعدی اینستاگرام اضافه خواهد شد.

آدام موسری در حساب کاربری توئیتر خود گفت:

این هفته آزمایش یک ویژگی جدید به‌نام «کمی استراحت کن» را آغاز کردیم. این قابلیت اختیاری، به شما اجازه می‌دهد پس از مدتی که خودتان تعیین می‌کنید، از طریق اینستاگرام یادآوری‌هایی برای استراحت دریافت کنید.

من برای بررسی نتیجه‌ی این قابلیت جدید بسیار هیجان‌زده هستیم و امیداورم اینکار را در ماه دسامبر آغاز کنم.

این اعلان‌ها پس از گذشت مدت زمان مشخصی مثل ۱۰، ۲۰ یا سی دقیقه، روی صفحه‌نمایش شما ظاهر خواهد شد. همه می‌دانیم هنگام مرور محتوای بی‌پایان در اینستاگرام، به‌نظر می‌رسد زمان از کنترل ما خارج شده و متوجه گذر آن نمی‌شویم. بنابراین قابلیت جدید اینستاگرام می‌تواند روش خوبی برای برگرداندن ما به دنیای واقعی باشد تا بتوانیم هنگام استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی، زمان را بهتر مدیریت کنیم.

اعلان‌های مورد اشاره، کل صفحه‌ی شما را پوشش می‌دهد و باید حتما روی آن کلیک کنید. در واقع این اعلان‌ها با بنرهای لحظه‌ای که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را نادیده گرفت، تفاوت دارند.

این قابلیت، پیشنهاد کوچکی است که می‌تواند شما را از خلأ ذهنی ایجاد شده توسط اینستاگرام بیرون آورده و شما را تشویق می‌کند با بستن اپلیکیشن این شبکه‌ی اجتماعی، چند نفس عمیق کشیده و کمی استراحت کنید.

موسری در ویدئوی توئیتری خود اعلام کرده است که این قابلیت در حال‌حاضر روی حساب‌های کاربری یک تا دو درصد از کل کاربران اینستاگرام فعال شده است. اگر همه‌چیز خوب پیش رود، تا ماه آینده شاهد انتشار ویژگی Take a Break برای همه‌ی کاربران در سراسر جهان خواهیم بود.

مقاله‌ی مرتبط:

اینستاگرام از مدت‌ها قبل نسبت به برخی از قابلیت‌های اعتیادآور و مضر خود برای کاربران روزانه اگاه بوده و به‌دلیل نادیده گرفتن امارهای مهم مثل اثراث مضری که می‌تواند به‌ویژه روی سلامت روان نوجوانان داشته باشد، انتقادات زیادی دریافت کرده است. از آن زمان، اینستاگرام اعلام کرده است که قابلیت‌های مخصوص کنترل فرزندان را در دسترس والدین آن‌ها قرار خواهد داد.

البته هیچ‌یک از اقدامات این شرکت فقط با هدف بهبود تجربه‌ی کاربری کاربران انجام نمی‌شود؛ زیرا این نوع تغییرات درنهایت به یک تجارت بزرگ مرتبط است. شاید انتقادهای اخیر باعث شده است تا اینستاگرام مجبور شود اقداماتی برای بهبود وجهه‌ی خود انجام دهد.

به‌نظر شما قابلیت جدید «کمی استراحت کن» در اینستاگرام، همان‌طور که گفته شده است به کاهش زمان استفاده از این پلتفرم اجتماعی کمک خواهد کرد یا کاربران همچنان مثل گذشته به فعالیت‌های خود در این شبکه‌ی اجتماعی ادامه خواهند داد؟ لطفا نظر خود را در این مورد با ویکی دانلودها و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 255 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 8 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.