ویکی دانلودها اپل فاینال‌کات‌پرو و لاجیک‌ پرو را با بهبود فیلم‌های 8K، ردیابی موشن گرافیک و ابزارهای صوتی به‌روز کرد - ویکی دانلودها

اپل به‌تازگی یک مدل شگفت‌انگیز از سری مک‌بوک‌ پرو معرفی کرده است و به همین دلیل دور از انتظار نبود که نرم‌افزارهای محبوب این لپ‌تاپ‌ها از جمله فاینال‌کات‌ پرو و لاجیک‌ پرو نیز به‌روزرسانی شوند. نسخه‌ی جدید فاینال‌کات‌ پرو اکنون قابلیت‌های بسیار جذابی دارد و اپل در این نرم‌افزار تمرکز زیادی روی قابلیت‌های مرتبط با ویرایش فیلم‌های ۸K داشته است. نسخه‌ی جدید این نرم‌افزار اکنون از موشن‌گرافیک و فیلم‌هایی که با حالت سینماتیک در آیفون ۱۳ ثبت شده‌اند پشتیبانی می‌کند.

فاینال‌کات‌ پرو ۱۰.۶

فاینال کات پرو 10.6

به گزارش ۹to5Mac، جدیدترین نسخه‌ی فاینال‌کارت‌ پرو، ۱۰.۶ است که امکان پخش هفت جریان ۸K ProRes را با وضوح تصویر کامل پشتیبانی می‌کند. سرعت خروجی گرفتن از ویدئوهای ProRes در این نرم‌افزار پنج برابر شده است. این بهبود در عملکرد نسخه‌ی جدید فاینال‌کات‌ پرو، به لطف تراشه‌ی جدید M1 Pro و M1 Max محقق شده است. اپل شب گذشته این پردازنده‌ها را برای مک‌بوک‌ پرو جدید ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ معرفی کرد.

قابلیت‌های جدید فاینال‌کات‌ پرو برای بسیاری از افرادی که با ویرایش ویدئو‌های ۸K سروکار دارند، بسیار جذاب محسوب می‌شود. شاید یکی از مهم‌ترین امکانات جدید این نرم‌افزار، سیستم ردیابی موشن‌گرافیک جدید است که اکنون به‌عنوان بخشی از تجربه‌ی کاربری آن در دسترس کاربران قرار گرفته است.

ردیابی اشیاء ابزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد المان‌ گرافیکی متحرکی بسازند که می‌تواند با توجه به حرکت چهره یا سایر المان‌های متحرک، روی ویدئو جابه‌جا شود. سرعت عملکرد این قابلیت در مک‌بوک پرو جدید ۱۶ اینچی تا پنج برابر بهبود یافته است. ویژگی یادشده از مزایای موتور ۱۶ هسته‌ای یادگیری ماشینی عصبیِ ارائه‌شده در تراشه‌ی M1 Pro و M1 Max بهره می‌برد.

ویژگی جدید دیگر فاینال‌کات‌ پرو، پشتیبانی از ویدئوهایی است که در حالت سینماتیک آیفون ۱۳ ثبت شده‌اند. نسخه‌ی ۱۰.۶ این نرم‌افزار امکان تنظیم عمق و ویرایش مستقیم کلیدهای فریم ویدئو‌های سینماتیک را فراهم می‌کند.

سیستم فشرده‌سازی این نرم‌افزار، کدگذاری ویدئو‌های HEVC را تا دو برابر سریع‌تر و ویدئوهای ProRes را تا ۱۰ برابر سریع‌تر انجام می‌دهد.

لاجیک‌پرو ۱۰.۷

لاجیک پرو 10.7

اپل نسخه‌ی جدید لاجیک‌ پرو را با مجموعه‌ی کاملی از ابزارهای رندر و میکس با پشتیبانی از صدای فضایی به‌روز کرده است. کاربران این نرم‌افزار می‌توانند آهنگ‌ها را به‌صورت میکس دالبی اتموس و سازگار با اپل موزیک ایجاد کنند. کنترلرهای جدید میکسر، به کاربران اجازه می‌دهد پروژه‌های استریو را در کانال‌های فراگیر سازگار با دالبی اتموس قرار بدهند. علاوه بر این، افزونه‌های ضروری مثل Space Designer، Loudness Master، Limiter و موارد دیگر برای پشتیبانی از صوت فضایی به‌روزرسانی شده‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

به‌روزرسانی لاجیک‌ پرو شامل بسته‌های مخصوص تولیدکنندگان ارائه‌ می‌شود. این بسته‌ها در اوایل سال جاری برای GarageBand معرفی شده بود. از جمله بسته‌های جدیدی که در لاجیک‌ پرو ارائه شده است می‌توان به حلقه‌های معروف برخی از نوازندگان برتر صنعت موسیقی مثل مارک رونسون و TRAKGIRL اشاره کرد. کاربران لاجیک‌ پرو با این به‌روزرسانی می‌توانند به بیش از ۲۸۰۰ حلقه‌ی موسیقی، ۵۰ کیت و بیش از ۱۰۰ وصله‌ی صوتی جدید دسترسی داشته باشند و از آن‌ها در تولید موسیقی بهره ببرند.

تاریخ انتشار نسخه‌های جدید فاینال‌‌کات‌ پرو و لاجیک‌ پرو

فاینال‌کات‌پرو ۱۰.۶ و لاجیک‌پرو ۱۰.۷ از امروز در اپل‌ استور در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. این به‌روزرسانی برای افرادی که قبلاً به خرید نرم‌افزارهای مورد اشاره اقدام کرده‌اند، رایگان خواهد بود. قیمت فاینال‌کات‌ پرو ۲۹۹/۹۹ دلار، کمپرسور و موشن ۴۹/۹۹ دلار و لاجیک‌ پرو ۱۹۹/۹۹ دلار در نظر گرفته شده است.

بدین ترتیب افرادی که قبلاً این نرم‌افزارها را خریداری کرده‌اند، برای دریافت به‌روزرسانی هیچ هزینه‌ی اضافه‌ای پرداخت نخواهند کرد. با توجه به قیمت محصولات مشابه ادوبی در زمینه‌ی ویدئو و صوت، می‌توان گفت نرم‌افزارهای جدید اپل ارزش خرید بهتری دارند.

نظر شما در مورد نسخه‌ی جدید فاینال‌‎‌کات‌ پرو و لاجیک‌ پرو چیست؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 243 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 8 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.