ویکی دانلودها اپل دسترسی توسعه‌دهندگان به نسخه بتای Xcode Cloud را فعال کرد - ویکی دانلودها

ماه گذشته، اپل در WWDC 2021 از یک قابلیت بسیار مهم و جذاب به نام ایکس‌کد کلاد (Xcode Cloud) برای مخاطبان اصلی این رویداد، یعنی توسعه‌دهندگان رونمایی کرد. ایکس‌کد کلاد ابزار جدید توسعه برنامه برای اکوسیستم اپل مبتنی بر فضای ابری است که قصد دارد ساخت برنامه‌ها را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر و بهینه‌تر کند. گفته می‌شود غول دنیای فناوری اجازه‌ی دسترسی به نخستین نسخه بتای این سرویس را برای توسعه‌دهندگانی که پیش‌تر در این برنامه ثبت‌ نام کرده‌اند، فعال کرده است.

مقاله‌ی مرتبط:

 اپل با این به‌روزرسانی قصد دارد بسیاری از توسعه‌دهندگان را بار دیگر به برنامه توسعه یکپارچه خود بازگرداند؛ توسعه‌دهندگانی که در گذشته به‌ دلیل برخی مشکلات مجبور بودند ایکس‌کد را ترک کنند. در حقیقت  ایکس‌کد کلاد یک سرویس ادغام‌شده با ایکس‌کد (Xcode) است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌هایی با کیفیت بالا را در فضای ابری بسازند، آزمایش کنند و آن‌ها را تحویل بدهند. این سرویس به‌نوعی  نیاز مستقیم به سخت‌افزار مک را کاهش می‌دهد؛ البته باید توجه داشت که ایکس‌کد تنها روی کامپیوترهای مک در دسترس است؛ بنابر این، مک‌ها همچنان در هسته کلی توسعه باقی خواهند ماند. اپل در ایمیلی که برای توسعه‌دهندگان ارسال کرده است می‌گوید:

ما خوشحالیم که به شما اطلاع می‌دهیم حسابتان برای نسخه بتای ایکس‌کد کلاد فعال شده است. اکنون می‌توانید از خدمات یکپارچه‌سازی پیوسته (CI) که در Xcode 13 تعبیه‌ شده است استفاده کنید.

طبق گفته‌ی اپل، ایکس‌کد کلاد یک سرویس ابری CI جدید است که در Xcode 13 ساخته شده. این سرویس روشی ساده و سریع برای توسعه‌دهندگان و تیم‌ها در هر اندازه برای ساخت، آزمایش و ارائه برنامه‌های باکیفیت و حتی با کارایی بیشتر ارائه می‌دهد. ایکس‌کد کلاد می‌تواند به‌طور خودکار برنامه‌هایی در فضای ابری ایجاد کند تا کامپیوتر مک توسعه‌دهندگان برای کارهای دیگر آزاد باشد. آزمایش موازی در فضای ابری به این معنی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند محتوای تولیدی خود را روی یک نسخه شبیه‌سازی‌شده از هر دستگاه فعلی اپل آزمایش و سپس به‌راحتی یک برنامه را برای آزمایش داخلی ایجاد کنند یا از طریق ابزار تست‌فلایت (TestFlight) برای بازخورد فوری به آزمایش‌کنندگان بتای خارجی تحویل بدهند.

اگر با تست‌فلایت آشنا نیستید، باید بگوییم بستری برای آزمایش برنامه‌های بتا است که توسعه‌دهندگان می‌توانند دسترسی زودهنگام به برنامه‌های خود را قبل از عرضه در اپ‌استور برای کاربران iOS ارائه بدهند. اپل ابتدا تست‌فلایت را به‌طور انحصاری برای دستگاه‌های iOS، از جمله اپل واچ و اپل تی‌وی ارائه داد و بعد در رویداد توسعه‌دهندگان از نسخه‌ی macOS این ابزار رونمایی کرد و متعاقباً، توسعه‌دهندگان مک نیز می‌تواند از آن بهره‌مند شوند.

اپل پیش از این به توسعه‌دهندگان اجازه می‌داد در لیست انتظار ایکس‌کد کلاد ثبت‌ نام کنند و تاکنون در توییتر چندین گزارش دال بر دسترسی توسعه‌دهندگان به نسخه بتا منتشر شده است. تمام توسعه‌دهندگانی که از تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۷ خرداد ۱۴۰۰) دارای حساب در برنامه توسعه‌دهنده اپل هستند، می‌توانند در برنامه بتای ایکس‌کد کلاد ثبت‌ نام کنند و به‌مرور دسترسی به این نسخه برای آن‌ها فعال خواهد شد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 252 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 1 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها