ویکی دانلودها امکان همگام‌سازی کلیپ‌بورد ویندوز و اندروید در نسخه جدید SwiftKey فراهم شد - ویکی دانلودها

همگام‌سازی محتوای کلیپ‌بورد دربین دستگاه‌های مختلف از جمله قابلیت‌های سودمندی است که همواره به عنوان یکی از برتری‌های اکوسیستم اپل شناخته می‌شد. اپل با ارائه کلیپ‌بورد یونیورسال خود این امکان را می‌دهد که اگر هرچیزی را در هر دستگاهی کپی کنید، بلافاصله در دستگاهی دیگر به آن دسترسی خواهید داشت. برای مثال شما می‌توانید یک متن یا تصویر را در آیفون خود کپی کرده و آن را در مک‌بوک یا آیپد خود جای‌گذاری کنید.

کاربران اندروید و ویندوز از این قابلیت بی‌بهره بودند تا اینکه به لطف همکاری سامسونگ و مایکروسافت، امکان همگام شدن کلیپ‌بورد از طریق اپلیکیشن Your Phone در گوشی‌های گلکسی میسر شد. اما کاربران برند‌های دیگر مورد بی‌مهری قرار گرفتند تااینکه سرانجام ردموندی‌ها فقدان چنین قابلیت سودمندی را با عرضه نسخه‌ی جدید SwiftKey برطرف کردند.

به گزارش دیجیتال‌ترندز، نسخه‌ی اندروید کیبورد SwiftKey با به‌روزرسانی به نسخه‌ی ۷.۹.۰.۵، امکان همگام‌سازی کلیپ‌بورد بین اندروید و ویندوز را فراهم کرده است. این ویژگی برای اولین بار در نسخه‌‌ی بتای این کیبورد دردسترس قرار گرفت و اکنون در نسخه‌ی نهایی در اختیار همگان قرار گرفته است. محتوای کلیپ‌بورد به صورت ابری همگام‌سازی خواهد شد، مایکروسافت این قابلیت را Cloud Clipboard نامیده است. ویژگی مذکور برای دستگاه‌های اندرویدی دردسترس است و برای iOS عرضه نشده است و خبری از احتمال دردسترس قرار گرفتن این ویژگی برای iOS به دست نرسیده است.

پس از نصب نسخه‌ی‌ جدید SwiftKey می‌توانید متون را از گوشی یا تبلت اندرویدی کپی کرده و آن‌را در رایانه‌ی ویندوزی خود جای‌گذاری کنید. این ویژگی موارد همگام‌سازی‌شده را تا یک‌ساعت نگه‌داری خواهد کرد. همچنین آخرین مورد کپی‌شده به صورت خودکار در نوار ابزار SwiftKey ظاهر خواهد شد.

جهت فعال‌سازی کلیپ‌بورد ابری در کیبورد SwiftKey، تنظیمات آن را باز کرده و از قسمت Rich input و سپس Clipboard، گزینه‌ی Sync clipboard history را فعال کنید. در رایانه‌ی خود نیز باید از قسمت تنظیمات ویندوز به مسیر System و سپس Clipboard بروید و گزینه‌ی Sync across your devices را فعال کنید. توجه داشته باشید برای استفاده از این ویژگی از شما خواسته می‌شود تا وارد حساب کاربری مایکروسافت خود شوید یا یک حساب Outlook.com یا Hotmail.com ایجاد کنید. در هر دستگاهی که تمایل به همگام‌سازی دارید باید از آدرس ایمیل همان حساب کاربری استفاده شود.

همگام سازی کلیپ بورد ابری در ویندوز ۱۱

همگام سازی کلیپ بورد ابری در SwiftKey

لازم به توضیح است که قابلیت کلیپ‌بورد ابری از ویندوز ۱۰ آپدیت اکتبر ۲۰۱۸ دردسترس است و شما برای فعال‌کردن آن حداقل به این نسخه یا بالاتر احتیاج دارید. همچنین در تلفن اندرویدی خود باید SwiftKey را به عنوان صفحه‌کلید پیش‌فرض اندروید تنظیم کنید تا این قابلیت برای شما به درستی عمل کند. نسخه‌ی جدید مایکروسافت SwiftKey از طریق گوگل‌پلی دردسترس است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 273 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 8 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.