ویکی دانلودها اضافه‌شدن تشخیص گفتار آفلاین به دستگاه‌های مجهز به آلکسا - ویکی دانلودها

آمازون در رویداد اخیرش، دستگاه‌های جدیدی معرفی و قابلیت‌های جدیدی نیز به دستیار صوتی آلکسا اضافه کرد که کاربران می‌توانند از مزیت‌های آن‌ها بهره ببرند. یکی از قابلیت‌های امنیتی جذاب‌ که به دستگاه‌های جدید مجهز به آلکسا اضافه خواهد شد، امکان پردازش صدا در دستگاه و به‌صورت آفلاین است. این یعنی دستورها صوتی به فضای ابری ارسال نخواهند شد و پس از اتمام فرایند پردازش، حذف می‌شوند.

مقاله‌های مرتبط:

به‌گزارش انگجت، آمازون در چند سال اخیر پیامدهای مربوط به حریم خصوصی را در بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند خود دقیق بررسی کرده است. این شرکت چند سال قبل گزینه‌ای برای حذف کلی سابقه صوتی کاربر به دستگاه‌های مجهز به دستیار شخصی آلکسا اضافه کرد؛ البته این ویژگی فقظ با جدیدترین مدل‌های دستگاه‌های اکو سازگاری دارد که از پردازنده AZ1 Neural Edge بهره می‌برند. به‌گفته آمازون، این قابلیت ابتدا در نسل چهارم اِکو و اِکو شو ۱۰ در‌دسترس قرار خواهد گرفت و در آینده، به دستگاه‌های بیشتری اضافه می‌شود.

بیشتر ویژگی‌های جدید آلکسا فقط در نمایشگر‌های هوشمند این شرکت مثل اکو شو ۱۵ ارائه شده است. درحال‌حاضر، سرویس Sling TV برای این نمایشگر دردسترس قرار گرفته است و به‌زودی به سایر دستگاه‌های سری اکو شو اضافه خواهد شد. البته غول خرده‌فروشی آنلاین اعلام کرده است که سایر سرویس‌های استریم نیز به نمایشگرهای هوشمند این شرکت اضافه خواهند شد.

ویژگی جدید دیگر آلکسا در دستگاه‌های اکو استفاده از دوربین برای بهره‌بردن از قابلیت ویژوال آی‌دی است. با این ویژگی، آلکسا ‌می‌تواند حضور اشخاص را در‌مقابل دوربین شناسایی کند و بدین‌ترتیب با شناخت هر کاربر، اطلاعات شخصی‌سازی‌شده او، مثل هشدارهای تقویم و تنظیمات منتخب در نمایشگر دستگاه نشان داده خواهد شد. البته برای استفاده از ویژوال آی‌دی ابتدا باید در این سرویس ثبت‌نام کنید. همچنین، می‌توانید قابلیت یاد‌شده را در‌‌صورت تمایل حذف کنید.

مقاله‌ مرتبط:

آمازون سرویس جدیدی نیز به‌ نام Alexa Together برای نظارت بر افراد خانواده و حیوانات خانگی معرفی کرده است که جایگزین Care Hub خواهد شد. این سرویس امکان نظارت از راه‌ دور روی افراد و هشدارها و تماس‌های اضطراری را فراهم می‌کند.

سرویس مذکور قابلیتی به‌ نام Urgent Respinse دارد که امکان دسترسی به خطوط تماس‌های اضطراری را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. قابلیت دیگر Alexa Together ریموت اسیستنت نام دارد که به کاربران اجازه می‌دهد مواردی مثل یادآوری و خدمات موسیقی را تنظیم کنند تا افراد خانواده‌ راحت‌تر از این امکانات استفاده کنند. سرویس یادشده از اواخر سال جاری با هزینه ماهانه‌ ۲۰ دلار در‌دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. گفتنی است کاربرانی که هم‌اکنون از سرویس Care Hub استفاده می‌کنند، یک‌ سال اشتراک رایگان Alexa Together دریافت خواهند کرد.

آمازون با همکاری دیزنی دستیار صوتی جدیدی نیز برای دستگاه‌های هوشمندش طراحی کرده است. این دستیار که «هِی دیزنی» نام دارد، برپایه فناوری آلکسا ساخته شده است. دستیار صوتی ذکرشده امکان دسترسی و گفت‌وگو با شخصیت‌های دنیای دیزنی را فراهم می‌کند. از‌جمله قابلیت‌های دیگر «هِی دیزنی» می‌توان به تایمر، تنظیم یادآوری‌ها، اعلام وضعیت آب‌وهوا و… اشاره کرد. کاربران دستگاه‌های اکو می‌توانند این دستیار صوتی را در سال ۲۰۲۲ و از‌طریق فروشگاه Alexa Skills تهیه کنند. ناگفته نماند «هِی دیزنی» در دستگاه‌های اکو موجود در اتاق‌های هتل World Resort والت‌دیزنی نیز در‌دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه شما کاربران ویکی دانلودها درباره قابلیت‌های جدید آلکسا چیست؟ آیا از این دستیار هوشمند استفاده می‌کنید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 257 views بار دسته بندی : معرفی نرم افزار تاريخ : 8 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.